اعتراض میرباقری به‌انتشار تصاویرشهادت حضرت عباس(ع)

۰۱م آذر ،

اعتراض میرباقری به‌انتشار تصاویرشهادت حضرت عباس(ع)

جام جم آنلاین: داوود میرباقری در واکنش به انتشار یافتن صحنه‌های مربوط به شهادت حضرت عباس(ع) از سریال «مختارنامه» در فضای مجازی گفت: به‌عنوان صاحب معنوی اثر نسبت به این جریان معترضم.

میرباقری، کارگردان مجموعه «مختارنامه» به مهر گفت: بنده کاملا از این جریان بی‌اطلاع بودم و از شما این خبر را می‌شنوم.

وی افزود: قطعا نسبت به این جریان معترضم و معتقدم باید مسئولان سازمان و تهیه‌کننده فیلم پیگیری کنند تا مشخص شود این فیلم از چه طریقی در فضای مجازی انتشار یافته است.

کارگردان «مختارنامه» تاکید کرد: به‌ عنوان کارگردان مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» این صحنه‌ها را
ساخته بودم تا مخاطبان آن را ببینند، اما اصلا تمایل نداشتم این صحنه‌ها با کیفیت نازل آن هم در فضای اینترنت
منتشر شود.

میرباقری افزود: این صحنه‌ها پس از ‌آن‌که فهمیدیم امکان نمایش در مجموعه مختارنامه را ندارد، از سریال حذف شد و هیچ کاری برای نمایش نهایی روی آن انجام نشده‌ است.

وی تاکید کرد: این نسخه تنها در اختیار تهیه‌کننده و چند دفتر فنی که سریال مختارنامه‌ در آنجا آماده می‌شد، قرار دارد.

وی افزود: در این زمینه تهیه‌کننده سریال صاحب حقوق مادی است و باید پیگیری این جریان تا رسیدن به نتیجه نهایی انجام شود.

میرباقری در پاسخ به این پرسش که آیا خود شما برنامه‌ای برای انتشار یافتن این صحنه‌ها داشته‌اید یا خیر، تاکید کرد: در این زمینه هیچ برنامه‌ای نداشتیم؛ چرا که پس از حذف صحنه‌ها از سریال احساس کردیم شرایط برای نمایش آن فراهم نیست و به همین سبب مراحل فنی آن را نهایی نکردیم و این صحنه‌ها فقط تدوین شد.

در روزهای اخیر صحنه‌های شهادت حضرت ابوالفضل(ع) سریال مختارنامه در فضای مجازی انتشار یافته که به دلیل همزمانی با ایام محرم با استقبال فراوانی در فضای مجازی مواجه شده‌ است.

پیگیری می‌کنم

تهیه‌کننده سریال «مختارنامه» با ابراز تاسف از پخش صحنه‌های مربوط به حضرت عباس(ع) در فضای مجازی، از پیگیری این اتفاق خبر داد.

محمود فلاح، تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» دربارهٔ صحنه‌های مربوط به شهادت حضرت ابوالفضل(ع) که مدتی است در فضای مجازی انتشار یافته، به مهر گفت: صحنه‌هایی که در فضای مجازی انتشار یافته، کامل نیست و فقط نسخه تدوین شده کوتاهی از یک سکانس ۱۹ دقیقه‌ای است که مشخص نیست توسط چه کسی پخش شده است.

وی ادامه داد: از این اتفاق بسیار متاسفم، چون این نسخه ناقص است و با کیفیت نازلی که حتی صداگذاری هم نشده در اینترنت پخش شده و فقط یک مداحی عربی روی صحنه‌ها قرار گرفته است. طی چند روز آینده دلایل این اتفاق ناخوشایند را پیگیری خواهم کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.