اعتراض کوبا به آمریکا بخاطر پناهندگی به هواپیماربا

وزارت امور خارجه کوبا اعلام کرد، این کشور شدیدا به اقدام واشنگتن در اعطای پناهندگی به یک کوبایی که با دزدیدن یک هواپیمای آنتونوف An-2 کوبا به آمریکا رفت، اعتراض کرده است.

اعتراض کوبا به آمریکا بخاطر پناهندگی به هواپیماربا

به گزارش ممتاز نیوز، روبن مارتینز ماچادو، خلبان کشاورزی کوبا، در اکتبر ۲۰۲۲ در حالی که با یک هواپیمای آنتونوف An-۲  شرکت هواپیمایی کوبایی ENSA مشغول پرواز بود، بعد از تکمیل برنامه زمانی پرواز دیگر به فرودگاه “ال سدرو” در کوبا باز نگشت. همان روز رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند این خلبان در ایالت فلوریدای آمریکا هواپیما را فرود آورده است.

وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه‌ای اعلام کرد: در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۳ کارلوس فرناندز دکوسیو، معاون وزیر امور خارجه کوبا، بنجامین زیف، کاردار آمریکا را به محل این وزارتخانه احضار کرد تا رسما اعتراض شدید کوبا به اقدام آمریکا در اعطای پناهندگی سیاسی به روبن مارتینز ماچادو، شهروند کوبایی که در ۲۱ اکتبر ۲۰۲۲ یک هواپیمای غیرنظامی کوبایی را ربود اعلام کند.

این وزارتخانه کوبا گفت، برای استرداد “عامل این هواپیماربایی” و بازگرداندن هواپیما، چهار یادداشت شفاهی را منتشر کرده و اضافه کرد، چندین کنوانسیون بین‌المللی تصویب شده توسط کوبا و آمریکا هواپیماربایی را پوشش داده‌اند و بی مجازات گذاشتن این نوع از جرم “یک سابقه منفی و خطرناک” ایجاد می‌کند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد، واشنگتن هواپیماربایی را تشویق و تحمل می‌کند تا وضعیت را در کوبا به رغم تبعات منفی یک چنین حوادثی بی ثبات کند و دولت و نظام قضایی آمریکا در این هواپیماربایی “همدست” هستند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.