اعتراض گسترده استادان دانشگاه میشیگان غربی

۲۸ام بهمن ،

42-116.jpg

استادان دانشگاه میشیگان غربی ایالات متحده آمریکا در اعتراض به پرداخت حقوق ناعادلانه در دانشکده اصلی این دانشگاه دست به اعتراض گسترده زدند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در سال تحصیلی ۲۰۱۲، حدود ۶۷۵ استاد پاره وقت در دانشگاه میشیگان غربی نسبت به تدریس ۱۷۴۲ واحد درسی طی بیش از ۱۲۵ هزار ساعت آموزشی اقدام کرده‌اند.

این استادان علاوه بر فعالیت‌های کلاسی، به اندازه بسیاری از استادان تمام وقت این دانشگاه، زمان قابل ملاحظه‌ای را صرف سفرهای خارجی آموزشی، عضویت در هیات‌های علمی، تحقیقات و انتشار یافتن مقالات علمی نموده‌اند؛ با این حال حقوق دریافتی آنها در مقایسه با استادان تمام وقت بسیار کمتر است.

به همین سبب حدود ۳۰ استادیار دانشگاه میشیگان غربی، در اعتراض به بی‌عدالتی و نابرابری پرداخت حقوق‌هایشان دست به اعتراض زدند تا شاید توجه مسوولان مربوطه را نسبت به آنچه که مدت‌هاست برای آن مبارزه می‌کنند، به خود جلب کنند.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی وسترن هرالد ایالات متحده، استادان دانشگاه‌های این کشور بر اساس دوره‌های آموزشی دستمزد دریافت می‌کنند که حداقل حقوق یک استادیار ۷۵۰ دلار برای هر دوره آموزشی به اضافه ۲۰ دلار حق بیمه است. این بدین معناست که استادان پاره وقت طی یک ترم آموزشی که معمولا چهار ماه به طول می‌انجامد، حدود ۲۳۱۰ الی ۳۳۰۸ دلار برای هر کلاس دریافت می‌کنند.

البته باید این را هم اضافه کرد که اغلب استادان تمام وقت چندین کلاس را بطور همزمان در طول ترم تدریس می‌کنند اما استادان پاره وقت تنها مجاز به تدریس تنها ۹ دوره آموزشی می باشند که در نتیجه حقوق دریافتی آنها کمتر از ۷۰۰۰ دلار در هر ترم می‌باشد.

اگرچه پرداخت اندک دستمزد استادان تنها منحصر به دانشگاه میشیگان غربی نمی‌شود، اما حقوق‌های پرداختی این دانشگاه، بسیار پایین‌تر از دانشگاه‌های دیگر است. در حقیقت حداقل میانگین حقوق استادیاران دانشگاه‌ها در این ایالت ۸۶۹ دلار در هر واحد آموزشی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.