اعتراض ۸ باشگاه به ساختار فوتسال

 حواشی و اتفاقات اخیر در لیگ برتر فوتسال همچنان ادامه دارد و چند باشگاه که در گذشته به صورت ضمنی از حضور در لیگ برتر انصراف داده بودند در ۲، ۳ روز گذشته به صورت انحلال خود را اعلام کردند. فولادماهان و فیروزصفه از جمله باشگاه‌هایی بودند که نسبت به نحوه مدیریت و ساختار فوتسال معترض بودند و به همین دلیل انصراف خود را اعلام کردند. همچنین ۶ باشگاه دیگر نیز در این بین با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال اعتراض خود را اعلام کردند.

 راه ساری، پرسپولیس تهران، شهرداری ساوه، فیروزصفه اصفهان، شهیدمنصوری قرچک، حفاری اهواز، فولادماهان و لبنیات ارژن شیراز باشگاه‌هایی هستند که زیر این نامه را امضا کرده‌اند.

 متن نامه به شرح زیر است:

 ریاست محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

 جناب آقای علی کفاشیان

 با سلام و احترام

 با توجه به شرایط حاکم بر فوتسال کشور بدینوسیله موارد ذیل را به استحضار می‌رساند

 ۱ـ فوتسال به عنوان یکی از پرافتخارترین حوزه‌های فعالیت آن فدراسیون به دلیل تحت پوشش قرار داشتن تعداد قابل‌توجهی باشگاه و تیم در سنین مختلف از قبولیت اجتماعی قابل قبول برخوردار می‌باشد از همین رو نیازمند وجود یک کمیته قدرتمند و با برنامه و نیز سازمان لیگ قوی تا بتواند این رشته را در میان سایر رشته‌ها متمایز نشان داده و جایگاه ممتاز آن را در سطح ملی و بین‌المللی ترسیم نماید.

 ۲ـ با توجه به اهمیت این رشته، در طول سالیان گذشته سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی از سوی بخش خصوصی در کلیه استان‌های کشور در حوزه فوتسال انجام پذیرفته است و لیکن شرایط فعلی فوتسال در کشور از عدم وجود برنامه‌ریزی منسجم، رعایت نشدن مقررات، نظم و استانداردها و نظارت قوی، ضعف ساختاری کمیته فوتسال، نداشتن‌شان و مکان مناسب، عدم پخش مسابقات از طریق رسانه ملی، عدم تمایل اسپانسرها در فوتسال جملگی اهالی این رشته را رنج داده و فقر مدیریتی در آن کاملاً هویداست که ادامه این روند با تردیدها و چالش‌های اساسی روبه‌روست.

 ۳ـ در سالیان گذشته عدم رعایت مقررات، تبعیض بین باشگاه‌ها، جانبداری‌های هدفمند و احساسی متأسفانه منجر به کناره‌گیری باشگاه‌‌های مقتدری چون استقلال تهران (قهرمان ۳ دوره لیگ برتر) شن سا ساوه (قهرمان ۲ دوره لیگ برتر) تام ایران خودرو (قهرمان ۲ دوره لیگ برتر) پاس تهران (قهرمان ۱ دوره لیگ برتر) ارم کیش قم، پتروشیمی تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، راه‌آهن تهران، صدرای شیراز و… به همراه داشته و کمیته فوتسال هیچگاه درصدد رفع مشکلات و یا خواسته‌های بعضاً بحق آنان نبوده و به عبارتی از رفتن آنان نیز استقبال نمودند از خدمات و سرمایه‌گذاری شایان آنان به راحتی چشم‌پوشی شد و حتی در مراسم‌های تجلیل نیز نامی از آنان به میان نیامد جناب کفاشیان عدم اصلاح و واکسینه به موقع این تفکرات می‌تواند کناره‌گیری دیگر تیم‌های مقتدر و ریشه‌دار فوتسال را در پی داشته باشد. قطعاً این فرار بزرگ چالش‌های فراوانی را پیش روی فوتسال این رشته جذاب، پرافتخار و پرتماشاگر به وجود خواهد آورد که درنهایت ضرر آن به تیم ملی فوتسال خواهد رسید.

 لذا از جنابعالی استدعا می‌شود دستور فرمائید نسبت به تجدیدنظر اساسی در ساختار کمیته فوتسال و همچنین نوسازی و به روز آوری سازمان لیگ فوتسال اقدامات مقتضی را به عمل آورند تا ضمن ایجاد دلگرمی برای مدیران، شرکت‌ها و نهادهای پشتیبانی‌‌کننده امکان ادامه سرمایه‌گذاری و حمایت از این رشته فراهم گردد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.