اعتراف استفان هاوکینگز به یک اشتباه/ شدیدترین طوفان تابستانه خورشید

تصویر مدادی در داخل مغز کودک ۲ساله/ فاصله ۱میلیمتری با رگهای خونی

به گزارش خبرنگار مهر، یک دختر ۲ ساله پس از آنکه روی یک مداد افتاد و مداد وارد مغزش شد، به فاصله یک میلیمتر از مرگ رهایی یافت. تصاویری که طی یک هفته گذشته از مغز این کودک دو ساله منتشر شده نشان می دهد که مداد وارد چشم راست ” رن باول ” شده و ۳٫۸ سانتیمتر وارد سر وی شده است.

جراحان مغز و اعصاب با انجام یک عمل جراحی چهار ساعته با برداشتن بخشی از جمجه وی موفق به نجات زندگی وی شدند.

آی پد هفت اینچی زمستان وارد بازار می شود

برخی گزارشها در هفته ای که گذشت، مدعی شدند که شرکت اپل در نظر دارد یک آی پد کوچکتر را شاید با ابعاد ۷ اینچی برای اوایل سال میلادی آینده رونمایی کند. رونمایی از آی پد هفت اینچی اپل چالشی را میان کیندل فایر آمازون و نکسوز هفت گوگل که اخیر رونمایی شده ایجاد خواهد کرد.

براساس گمانه زنیهای صورت گرفته صفحه نمایش مدل جدید هفت اینچی خواهد بود که با نسخه کنونی ۹٫۷ تفاوت قابل توجهی دارد. انتظار می رود که اپل این محصول جدید را در ماه اکتبر اعلام کند و در کنار آن آی فن جدید را نیز معرفی کند، اما گفته می شود که بعید به نظر می رسد آی پد ۷ اینچی صفحه نمایش رتینا برخوردار باشد. اما شاید از همان تعداد پیکسلهای آی پد ۲ برخوردار باشد.

تصاویر قوی ترین انفجار خورشید در تابستان
 
قوی ترین انفجار خورشیدی که تاکنون در فصل تابستان رخ داده در هفته ای که گذشت رخ داد که در ادامه انفجارهای قدرتمندی بود که این هفته از سوی نزدیک ترین ستاره به زمین ماه شکل گرفت.

براساس اعلام مرکز پیش بینی وضعیت هوای فضایی آمریکا، انفجار خورشید پس از ساعت ۲۳ به وقت گرینویچ رخ داد و در زمره انفجارهای کلاس X1.1کلاس بندی می شود، کلاس ای یکی از قوی ترین انفجارهای ممکن خورشیدی را دربرمی گیرد.

پیش بینی استفان هاوکینگز درباره ذره بوزون هیگز اشتباه از آب درآمد

مشاهده ذره گریزپای بوزون هیگز پس از ۴۰ سال توسط دانشمندان سرن به عنوان توضیحی برای جرم داشتن ماده موجب شد که استفان هاوکینگز فیزیکدان و نظریه پرداز معروف ۱۰۰ دلار از دست بدهد. استفان هاوکینگز فیزیکدان و نظریه پرداز معروف بریتانیایی که در حال حاضرریاست مرکز تحقیقاتی کیهان شناسی نظری دانشگاه کمبریج را برعهده دارد، پس از مشاهده ذره بوزون هیگز توسط دانشمندان سرن در گفتگویی با بی بی سی اظهار داشت: این کشف مهمی است و پیترهیگز باید به خاطر آن جایزه نوبل دریافت کند.

وی افزود: جای تأسف است، چرا که پیشترفتهای بزرگ در فیزیک از آزمایشهایی ناشی می شود که نتایجی دارند که ما انتظار نداشته ایم. به این دلیل من با گوردن کین (از دانشگاه میشیگان) شرط بسته بودم که ذره هیگز پیدا نخواهد شد. حالا به نظر می رسد که ۱۰۰ دلار باخته ام.

تصاویر فضایی از مصرف نور و انرژی در زمین/ غرب عامل هدر رفتن انرژی

در تصاویر تازه منتشر شده فضایی از زمین که مصرف نور و انرژی را در کره زمین به تصویر کشیده، مشخص است که غرب عامل هدردادن انرژی برای روشنایی آن هم در مقیاس بسیار تعجب برانگیزی است.

در مقایسه با کشورهای جهان سوم در آفریقا جنوب آمریکا و نقاط بسیای در آسیا که در تاریکی مطلق فرو رفته مصرف انرژی به ویژه در قسمت روشنایی در کشورهای غربی در این تصاویر مشخص است. 

 

این تصاویر توسط فیلیکس فاراند دشینز دانشمندی گرفته شده که اطلاعات را توسط ماهواره جمع آوری کرده و کنتراست بین جهان اول و جهان سوم را مشخص کرده است.

ظاهر ویندوز ۸ کاملا تغییر می کند/ خداحافظی با دسکتاپ

مایکروسافت در نسخه جدید سیستم عامل خود که قرار است آن را با عنوان ویندوز ۸ در ماه اکتبر ارائه کند، بسیاری از مولفه های اصلی خود چون “منو شروع” و صفحه دسک تاپ که سالها با این سیستم عامل همراه بوده است را حذف کرده است.

در سیستم عامل جدید شرکت نرم افزاری مایکروسافت به جای منو شروع و دسک تاپ، برنامه های اجرایی، ویجتها و هشدارهای به روز شدن شبکه های اجتماعی در قالب مستطیلهای رنگی قرار گرفته است.

همه چیز در ویندوز جدید به صورت لمسی است و کاربر می تواند صفحات را پشت سر هم ورق بزند تا به مستطیلهای بیشتری دست یابد. مایکروسافت در نظر دارد نسخه جدید ویندوز را در بهترین زمان بازار عرضه کند و تاریخ آن را ماه اکتبر اعلام کرده است.

سریع ترین کفش جهان ویژه دوندگان المپیک ۲۰۱۶

دانشجوی کالج سلطنتی لندن در رشته هنر اقدام به طراحی سریعترین کفش جهان کرده و این کفش را با یک چاپگر سه بعدی تولید کرده است.

لوک فوسارو مهندس و طراح، نخستین نمونه یک کفش را برای دوندگان تولید کرده که می تواند با پای هر ورزشکاری سازگار شود. یکی از مهمترین ویژگیهای این کفش سبک بودن آن است، به طوریکه وزن کلی آن به ۹۶ گرم می رسد.

نامگذاری این کفش نیز با مهارت و دقت خاصی صورت گرفته است. طراح نام این کفش را ” Designed to Win” انتخاب کرده به این معنا که این کفش طراحی شده تا شما برنده شوید. این کفش برای دوندگان دو سرعت که در فواصل زیاد مسابقه می دهند کاربرد دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.