اعتراف القاعده به تلاش برای تشکیل حکومت طالبان در سوریه

۹ م دیماه ،

سرکرده گروهک تروریستی موسوم به “جبهه النصره” وابسته به القاعده، برای اولین بار اعتراف کرد که تصمیم دارد در سوریه طالبان را به حکومت برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، “ابومحمد الجولانی” سرکرده “جبهه النصره” در یک نوار صوتی خطاب به اعضای این گروهک تروریستی گفت: “سرنگونی نظام سبب به وجود آمدن خلأ خواهد شد، و شما بهترین اشخاص برای پر کردن آن میباشید”.

هنوز اطلاعات بسیاری دربارهٔ گروهک تروریستی “جبهه النصره” در دست نیست. این گروهک حدود یک سال و نیم قبل و مدت اندکی پس از آغاز بحران در سوریه فعالیت خود را در این کشور آغاز کرد.

اما براساس گزارشها از داخل سوریه، این گروهک عملیات تروریستی بسیاری را علیه مراکز امنیتی، نظامی و حتی مناطق مسکونی در این کشور انجام داده است.

آمریکا که اخیرا به سبب افشای رسوایی‌ها و جنایات عناصر جبهه النصره در سوریه، مجبور شده است این گروهک را در فهرست گروههای تروریستی خود قرار دهد؛ اعلام کرده که این جبهه با گروه تروریستی القاعده در ارتباط است.

بیشتر عناصر این گروهک، تروریستهایی می باشند که از کشورهای مختلف به سوریه اعزام شده اند.

“میدل ایست آنلاین” به نقل از “فابرس بالانچ” پژوهشگر مسائل سوریه نوشت : جبهه النصره با این هدف به سوریه نیامده است که پس از سقوط نظام بشار اسد، از این کشور خارج شود.

ابو محمد الجولانی، سرکرده این گروهک تروریستی نیز اذعان کرده است: “النصره با این هدف خون نداده است تا پس از سقوط نظام بشار اسد، در سوریه نظامی غربی روی کار بیاید.


sadkhabar.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.