اعتراف تلخ رییس اطلاعات قذافی درباره امام موسی صدر

اعتراف تلخ رییس اطلاعات قذافی درباره امام موسی صدر

جام جم آنلاین: رییس اداره اطلاعات نظام سابق لیبی که در بند مسئولان دولت جدید این کشور قرار دارد، در باره مساله ربایش امام ‘موسی صدر’ و دو همراهش، توسط ‘معمر قذافی’ دیکتاتور معدوم لیبی، اعترافات تلخی بیان کرد.

روزنامه لبنانی ‘الدیار’ در شماره امروز شنبه خود نوشت: “عبدالله سنوسی” که توسط مقامات موریتانی دستگیر و به مسئولان لیبیایی تحویل شده، اعتراف کرده که چه افرادی امام صدر و دو همراهش را به شهادت رسانده و هم اکنون مکان دفن آنان در کجاست.  

به نوشته الدیار، زوایای مختلف مساله ربایش امام صدر پس از اعترافات سنوسی در حال روشن شدن است و مشخص شده که گذرنامه های وی و دو همراهش را نیز در اختیار رییس اداره اطلاعات قذافی است .

این روزنامه همچنین با اشاره به سیل علاقمندان به امام صدر در میان طوایف مختلف جامعه لبنان، بویژه شیعیان این کشور نوشت: مشخص نیست که اعلام مشروح دقیق این موضوع چه واکنش هایی در میان مردم در پی خواهد داشت و این امکان وجود دارد که کنترل وضعیت مناطق مختلف لبنان بویژه مناطق ‘بقاع’ و ‘ضاحیه جنوبی’ بیروت دشوار باشد.

پیش از این، ‘عدنان منصور’ روز پنج شنبه در مصاحبه با رسانه ها در باره سفر اخیرش به موریتانی با هدف روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش گفته بود که در این سفر حس همکاری کامل دولت موریتانی را در باره روشن شدن این مسئله به خوبی لمس کردیم.

وی اضافه کرد: من چهار ساعت و نیم با سنوسی رییس سابق سازمان اطلاعات لیبی دیدار کردم ولی از فاش کردن اطلاعات در این زمینه به منظور دستیابی به نتایج کامل طی جریان تحقیقات خودداری می کنم.

امام موسی صدر رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان درسال ۱۹۷۸میلادی در سفرش به لیبی همراه با شیخ ‘محمد یعقوب’ و ‘عباس بدرالدین’ ( خبرنگار) توسط دولت لیبی ربوده شد و با وجود تلاش های دولت لبنان در شناسایی سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش، تاکنون هیچ خبر کاملا قطعی از سرنوشت آنها به دست نیامده است، اما باید منتظر ماند طی روزهای آینده و در پی اعترافات سنوسی نتیجه گفت و گوها چه خواهد بود. (ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.