اعتراف صریح آمریکا به پیامدهای ناگوار دخالت نظامی در سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هشدار داد دخالت در سوریه، بی نهایت دشوار خواهد بود.

وی همچنین اندیشیدن در خصوص مسلح کردن مخالفان سوری را زودهنگام دانست.

دمپسی در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان گفت : مداخله در سوریه بی نهایت دشوار خواهد بود و من معتقدم راهی که اکنون در پیش گرفته شده و بر تلاش برای ایجاد توافق بین المللی تکیه می کند، راه درستی است نه گرفتن تصمیم دخالت یکجانبه.

این ژنرال آمریکایی گفت : تصمیم گیری درباره مسلح کردن مخالفان سوری زود است و من هر کسی را که به وضوح و شفافیت هویت مخالفان فعلی سوری را مشخص کند، به چالش می کشم.

وی افزود : اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه القاعده برای حمایت از مخالفان سوری تلاش می کند، آنچه من می خواهم بگویم این است که طرفهای متعددی در این زمینه(حمایت از گروههای مخالف سوری) دخالت و برای تقویت جایگاه خود تلاش می کنند.

شبکه ان بی سی آمریکا شنبه اعلام کرده بود هواپیماهای جنگی بدون سرنشین یا وابسته به سازمان اطلاعات آمریکا اقدام به گشت زنی اطلاعاتی در آسمان سوریه کرده اند.

خاطر نشان می شود هشدار صریح رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره عواقب دخالت نظامی در سوریه در حالی است که رژیمهای عربی دنباله رو کاخ سفید به ویژه عربستان و قطر همچنان بر طبل جنگ با سوریه به بهانه واهی حمایت از مردم این کشور می کوبند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.