اعتصابات کارگری در آفریقای جنوبی به بخش خودروسازی این کشور رسید

بگزارش ایرنا، گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که سایت خودروسازی تویوتا در بندر دوربان آفریقای جنوبی مواجه با اعتصابات کارگری شده است .

گروه خودروسازی تویوتا در آفریقای جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرده است که کارخانه اش را بدلیل اعتصاب غیرقانونی کارگران به مدت چهار روز تعطیل خواهد کرد.

این درحالی است که اتحادیه کارگری آفریقای جنوبی اعلام کرده است که کارگران اعتصابی این کارخانه بدنبال موافقت با افزایش ۵٫۴درصد حقوق شان بایستی از روز جمعه بسرکار بازگردند .

واحد آفریقای جنوبی شرکت تویوتا واقع در بندر دوربان ، سالانه ۲۲۰ هزار دستگاه ˈکرولاˈ، ˈفرچونرˈ و ˈهایلوکسˈ را تولید می کند.

این واحد همچنین تولید مینی بوس های کوانتوم را نیز بر عهده دارد.

علاوه بر شرکت تویوتا؛ چند شرکت های بزرگ خودروسازی جهان ازجمله مرسدس بنز، ˈبی ام وˈ و فولکس واگن (گلف) در آفریقای جنوبی سایت تولید خودرو دارند.

اعتصاب کارگران شرکت تویوتا ، زنگ خطری برای سایر شرکت خودروسازی در آفریقای جنوبی بشمار می آید.

هم اکنون بیش از ۷۵ هزار کارگر معدن که ۱۵درصد از نیروهای شاغل در بخش معدن آفریقای جنوبی شمرده می شوند ؛ در حال اعتصاب هستند.

این کارگران معترض که بدنبال افزایش حقوق شان هستند ، در معادن طلا ، پلاتینیوم و زغال سنگ آفریقای جنوبی مشغول کار می باشند.

به رغم تلاش های صورت گرفته برای آرام کردن فضا از سوی اتحادیه های کارگری ، رهبران کلیسا و نمایندگان دولت آفریقای جنوبی برای پیشبرد آرام مذاکرات درباره حقوق معدنچیان ، تنش همچنان در معادن این کشور وجود دارد.

بگزارش شبکه رادیویی ˈگفت وگو ۷۰۲ˈ عصر روز پنجشنبه پلیس آفریقای جنوبی بسوی شماری از معدنچیان اعتصابی و معترض در نزدیکی شهرمعدنی ˈروستنبرگˈ در یکصد کیلومتری ژوهانسبورگ گاز اشک آور پرتاب کرده است.

براساس این گزارش، حمله پلیس بسوی کارگران اعتصابی شرکت بزرگ تولید پلاتینیوم ˈآنگلو امریکن ˈ زمانی شروع شد که آنان ضمن آتش زدن لاستیک ؛ بسوی پلیس سنگ پرتاب کردند.

بگزارش این رادیو محلی در جریان این درگیری کسی زخمی و یا دستگیر نشده است.

علاوه براین بیش از ۲۰ هزار راننده کامیون نیز بیش از ده روز است که در اعتصاب بسر می برند.

خاورم .۱۵۵۲

انتهای پیام /*


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.