اعتصاب ضد ریاضتی حمل و نقل ریلی را در پرتغال فلج کرد

۱۲م آذر ،

هم‌زمان با اعتصاب کارگران راه آهن پرتغال در اعتراض به کاهش دستمزدها که بخشی از برنامه‌های ریاضت اقتصادی دولت این کشور برای دریافت کمک‌های بین‌المللی معرفی شده‌، رفت و آمد داخلی در این کشور از طریق خطوط راه آهن متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنا پورتلا، یکی از سخنگویان اتحادیه کارگران راه آهن پرتغال موسوم به”سی‌پی” گفت: از میان ۵۸ قطاری که قرار بود برای حمل و نقل داخلی حرکت کند تنها شش قطار به راه افتادند.

وی افزود: این اعتصاب‌ها تا عصر یکشنبه ادامه می‌یابد اما تاثیری بر حمل و نقل بین‌المللی نخواهد گذاشت.

آنتونیو مدیروس، رئیس اتحادیه مهندسان قطار پرتغال نیز به خبرگزاری لوسا گفت: شنبه روز تعطیلی ملی در پرتغال است و بجز در موارد اضطراری که ما به آن پاسخ خواهیم داد، سرویس دهی به مردم متوقف شده است.

پرتغال در سال جاری میلادی به سبب اعتصابات متعدد دچار تشنج و آشوب شده و کارگران علیه اصلاحات شدید و برنامه‌های ریاضتی دولت دست به اعتراض زده‌اند.

دولت پرتغال برای به دست آوردن کمک‌های بین‌المللی برای جلوگیری از ورشکستگی با برنامه‌های ریاضت اقتصادی و اصلاحات شدید موافقت کرده است.

دولت پرتغال پس از آنکه درخصوص دریافت بسته‌ای به ارزش ۷۸ میلیارد یورو (۵ / ۱۰۱ میلیارد دلار) از اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول و بانک مرکزی اروپا مذاکراتی انجام داد، سومین کشور اتحادیه اروپا شد که سال قبل از وام دهندگان بین‌المللی، کمک دریافت کرد.

قانون گذاران پرتغال روز سه شنبه قبل بودجه نهایی سال ۲۰۲۲ میلادی را تصویب کردند. این بودجه فشارهای بی‌سابقه ریاضتی را بر مردم تحمیل می‌کند که شامل افزایش مالیات‌ها، قطع کمک‌های مالی به بیکاران و همچنین قطع کمک هزینه‌های درمانی می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.