اعتصاب غذای زندانیان و بازجویی از رهبر الوفاق/ شیخ حمد برای مردم خط و نشان کشید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره ، منابع حقوقی بحرینی اعلام کردند: پنج نفر از کادر درمانی بحرینی که در بازداشت رژیم به سر می برند در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده اند.

این منابع بیان کردند: کادر درمانی بحرین از سازمان حقوق بشری خواسته اند که به مقامات بحرینی برای آزادی آنها فشار وارد کنند.

منابع فوق اعلام کردند: پرستاران و پزشکان مذکور از خوردن غذا و دارو خودداری می کنند.

خبر دیگر اینکه منابع وابسته به مخالفان بحرینی از بازجویی مسئولان رژیم بحرین از شیخ علی سلمان رهبر جمعیت الوفاق- بزرگترین گروه اپوزیسیون بحرین- خبر دادند.

جمعیت الوفاق ضمن محکوم کردن بازجویی از دبیر کل این جمعیت با صدور بیانیه ای اعلام کرد: علی سلمان به علت دیداری که در فاصله هفتم تا دوازدهم اکتبر ۲۰۱۲ از مصر داشت تحت بازجویی قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است : حدود چهل سئوال از علی سلمان پرسیده شده است که همگی درباره علت دیدار از مصر بوده است.این اقدام رژیم در راستای نقض آزادی بیان و محکوم است.

الوفاق بیان کرد: بازجویی از شیخ علی سلمان جدی نبودن رژیم درباره گفتگو و راهکار سیاسی را نشان می دهد.

خبر دیگر اینکه حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین با نادیده گرفتن خواسته های ملت بحرین مدعی شد: دخالت خارجی در امور داخلی بحرین مردود است.

شاه بحرین ضمن متهم کردن مخالفان به خشونت طلبی بدون اینکه به اقدامات سرکوبگرانه نظامیان رژیم خود اشاره کند مدعی شد: خواسته ها با خشونت به دست نمی آید، بلکه راهکار آن گفتگو و توافق ملی است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.