اعتصاب غذا در ژاپن

جام جم آنلاین: گروهی از ژاپنی ها در اعتراض به از سرگیری فعالیت راکتور های هسته ای یکی از نیروگاه های این کشور اعتصاب غذا کردند.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، شرکت کنندگان در این اقدام با تجمع در مقابل ساختمان وزارت اقتصاد ژاپن در مرکز شهر توکیو گفته اند این اعتصاب غذا به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

یکی از شرکت کنندگان که ۶۵ ساله است می گوید که مقتقد است این اقدام، یک وظیفه انسانی و آخرین مبارزه او در زندگی اش خواهد بود. یکی دیگر می گوید می خواهد حادثه سال گذشته فوکوشیما، هرگز تکرار نشود.

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی معتقدند بازگشایی راکتورهسته ای “اوهی” در غرب ایالت فوکی، ایمن نیست. نیروگاه هسته ای در شمال کشور ژاپن و غرب استان فوکی واقع شده است.

شهرداری شهر اوزاکا، یکی از بزرگترین سهامداران شرکت انرژی و مالک نیروگاه اوهی نگران این است که دولت با مسئله ایمنی نیروگاه با تساهل برخورد کرده باشد.

شهردار شهر اوزاکا می گوید:هیچ دلیلی فنی و ایمنی وجود ندارد که این نیروگاه را ایمن بدانیم به خصوص که راکتور های آن هم اکنون در حال فعالیت نیستند.

در همین حال مقامات دولت ژاپن می گویند که در صورتیکه این راکتور فعالیتشان را شروع نکنند، کشور در تابستان سال جاری با کمبود انرژی مواجه خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.