اعتماد به نفس کودکان نشانه رفتار صحیح والدین است

کودکانی که داراری اعتماد به نفس هستند از زندگی لذت بیشتری می برند و واقع بین هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران: اعتماد به نفس انگیزه لازم برای شروع و ادامه کارها به شخص می دهد و توانا بودن در انجام کار مورد نظر را به شخص گوشزد می کند و لازمه اساسی برای زندگی بدون استرس و آرامش است.
امروزه والدین در پی یافتن راههایی برای افزایش اعتماد به نفس  کوکانشان هستند ، آنها باید با تمرکز بر رفتار مطلوب کودکان و تشویق انگیزها برای اصلاح رفتار در آنها و در نهایت با افزایش رشد حس اعتماد به نفس در آنها احساس کم رویی را در آنان کاهش دهند.
رضوانی روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: رفتار والدین در کاهش و یا افزایش اعتماد به نفس کودکان تاثیر به سزایی دارد.
وی در ادامه داد: اگر کودک در خانواده ای که سرشار از صمیمیت و محبت و مهربانی است رشد یابد ویژگی های شخصیتی خود را شناخته و با اطمینان به توانایی های خود رو به رو شود.
رضوانی تصریح کرد: کودکانی که داراری اعتماد به نفس هستند از زندگی لذت بیشتری می برند و واقع بین هستند
وی خاطر نشان کرد: والدین باید باور های نادرست کودکشان را شناسایی کنند و به کودک کمک کنند تا در این زمینه به استاندارهای درستی برسد.
همچنین وی اظهار داشت: والدینی هستند که به کودکانشان اجازه هیچ گونه عمل  و تصمیم گیری به فرزندانشان نمی دهند این دسته از کودکان دچار ضعف اعتماد به نفس شده و به افراد مطیع و فرمانبردار تبدیل می شوند./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.