اعدام و قطع دست و پا، مجازات دزدان جنایتکار

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

دزدان مسلح که در جریان شش سال فعالیت مجرمانه iبه ۱۰طلافروشی و چهار بانک در شیراز و اصفهان دستبرد زده بودند، iبه اعدام و قطع دست و پا محکوم شدند.

به گزارش تفسیری همشهری اعضای این باند در جریان یکی از سرقت‌ها، وقتی در محاصره مردم قرار گرفتند، آنها را iبه گلوله بستند و دو نفر را iبه قتل رساندند.
بعدازظهر ۲۴ آبان‌ماه سال قبل، وقتی یک خودروی زانتیا مقابل طلافروشی بزرگی در شهرستان بیضا در استان فارس توقف نمود، کسی از نقشه‌ای که سرنشینان آن درسر داشتند، خبر نداشت. سه مرد که اسلحه در دست و کلاه گیس زنانه iبه سر داشتند iبه سرعت از ماشین پیاده شدند و در خلوتی خیابان، وارد طلافروشی شدند. مرد طلافروش وقتی لوله اسلحه آنها را مقابل چشمانش دید، خشکش زد و دزدان مسلح با تهدید او حدود۸٫۵کیلو طلا، از مغازه دزدیدند و سوار بر خودروی زانتیا، پا iبه فرار گذاشتند.

پس از فرار سارقان، پلیس وارد عمل شد. مشخصات خودروی زانتیا در اختیار همهی تیم‌های گشت قرار گرفت و با آغاز طرح مهار همهی خروجی‌ها نیز تحت کنترل درآمد تا اینکه ساعاتی بعد، مأموران خودروی دزدان را که دو سرنشین داشت شناسایی نمودند. راننده زانتیا iبه محض شنیدن دستور ایست با سرعت بسیار فرار نمود. مأموران نیز iبه تعقیب این خودرو پرداختند و بعد از گذشت سه ساعت وقتی سرنشینان خودروی زانتیا پلیس را در یک قدمی خود دیدند، سعی نمودند هر طوری شده از دید آنها مخفی شوند اما در همین هنگام خودروی آنها iبه دره سقوط نمود و هر دو متهم که مجروح شده بودند، دستگیر شدند اما یکی از آنها بعد از انتقال iبه بیمارستان جان باخت.

همدست وی پس از انتقال iبه اداره پلیس iبه سرقت مسلحانه از طلافروشی اعتراف نمود اما مدعی شد که بعد از سرقت، دو نفر از همدستانشان در بین راه از آنها جدا شده و iبه محلی نامعلوم گریخته‌اند. تنها چند ساعت بعد از ماجرا، مأموران متوجه زن و شوهر جوانی شدند که iبه اداره پلیس مراجعه نموده و قصد داشتند اطلاعاتی راجع iبه سرنوشت دو جوان سارق iبه‌دست آورند. مأموران که iبه آنها مشکوک شده بودند، این زوج را دستگیر نمودند و لحظاتی بعد معلوم شد که آنها، همان دو همدست فراری سارقان مسلح می باشند که برای اطلاع از زنده یا مرده بودن همدستانشان iبه اداره پلیس مراجعه نموده‌اند.

با دستگیری سه عضو باند و کشف طلاهای مسروقه و چند قبضه اسلحه از آنها، بازجویی‌های پلیسی آغاز شد. درحالی‌که سارقان مدعی بودند فقط iبه یک طلافروشی دستبرد زده‌اند اما مأموران در بررسی سلاح‌های کشف شده از آنها iبه این نتیجه رسیدند که از این سلاح‌ها در جریان سرقت‌های دیگری هم استفاده شده است.

با این اطلاعات بود که متهمان مجبور شدند iبه همه سرقت‌هایی که پیش از این مرتکب شده بودند اعتراف نمایند. دو مرد جوان گفتند که در جریان چند سال فعالیت مجرمانه علاوه بر سرقت خودرو iبه چند طلافروشی و بانک نیز دستبرد زده و در جریان این سرقت‌ها دست iبه جنایاتی هم زده‌اند. بررسی‌های پلیس نشان می‌داد که اعضای این باند در یکی از سرقت‌هایشان، بعد از دستبرد iبه دو مغازه طلافروشی در خیابان شیخ علی چوپان شیراز، هنگام فرار رهگذران را iبه گلوله بسته و سبب مرگ دو نفر و مجروح شدن چهار نفر دیگر شده بودند.

پس از سرقت‌ها نیز همسر یکی از متهمان، اقدام iبه فروش طلاهای مسروقه می‌کرد. در ادامه مشخص شد متهمان نقشه سرقت از ۱۰طلافروشی، چهار بانک و پنج خودرو را عملی نموده بودند که در سرقت از دو بانک ناکام بوده‌اند. آنها در جریان سرقت یکی از خودروها که متعلق iبه زن جوانی بود، بعد از سد نمودن راه او، وی را iبه گلوله بسته و بعد از مجروح نمودن این زن، خودروی پژو۲۰۶ او را iبه سرقت برده بودند. با تکمیل تحقیقات دو عضو اصلی این باند از سوی بازپرس پرونده محارب شناخته شدند و پرونده‌شان iبه دادگاه انقلاب فرستاده شد. رئیس دادگاه نیز پس از رسیدگی iبه اتهام دو سارق مسلح یکی از آنها یعنی متهم ردیف اول را که طراحی نقشه همه سرقت‌ها بر عهده او بود iبه اعدام و متهم ردیف دوم را iبه قطع دست و پای چپ محکوم نمود. با اعتراض سارقان iبه این حکم پرونده آنها برای رسیدگی نهایی iبه دیوان عالی کشور فرستاده شد.

حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.