اعراب و مسلمانان درباره آزادی قدس با یکدیگر متفق القول نیستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، سید حسن نصرالله طی سخنانی که به مناسبت روز جهانی قدس بیان شد اظهار داشت: امام خمینی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد تا اشاره واضحی باشد به اینکه ایمان رمضانی باید بر موضوع قدس و فلسطین متمرکز باشد.

وی با بیان این مطلب افزود: در هر سال به ویژه در ماه مبارک رمضان نیاز داریم تا به مسئله قدس و فلسطین بازگردیم و مسئولیت های دینی، اخلاقی و انسانی مان را به سوی قدس و فلسطین سوق دهیم.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: در چنین روزی خطاب به جهان و بالاخص دشمن می گوییم که مسئله قدس یک موضوع عقیدتی است و هرگز امکان ندارد مشکلات ما و اختلافاتمان بر قضیه فلسطین و قدس تاثیر بگذارد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: علیرغم آنچه متاسفانه در بحرین و عراق رخ می دهد اما با این حال تحولات این کشورها مانع از راهپیمایی ملت های عراق و بحرین در روز جهانی قدس نشده است.

وی تصریح کرد: در مورد حزب الله نیز باید این نکته را برای دوست و دشمن تاکید کنیم که مسئله قدس و فلسطین بالاتر از همه اعتبارات و اختلافات است و ایمان ما به آن هرگز از بین نخواهد رفت.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: امروز بدون آنکه از سرنوشت رژیم صهیونیستی سخن بگوییم نمی توانیم از آینده قدس حرف بزنیم زیرا تمامی صهیونیست ها در مورد قدس موضع یکسان دارند و در واقع اختلافاتشان با یکدیگر زمانی که به مسئله قدس می رسد پایان می یابد.

وی افزود: صهیونیست ها در مورد یهودی سازی قدس با یکدیگر اتفاق نظر دارند و این در حالی است که اعراب و مسلمانان درباره قضیه قدس با یکدیگر متفق القول نیستند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: صهیونیست ها به توسعه شهرک ها در قدس می پردازند و همه تلاش خود را برای اخراج ساکنان آن به کار گرفته اند. از سوی دیگر احداث دیوار حائل یکی از عوامل ایجاد فقر در قدس محسوب می شود و همه این اقدامات در حالی صورت می گیرد که کشورهای عربی در اختلافات خود غرق هستند.

وی تصریح کرد: از جمله ویژگی های دشمن صهیونیستی این است که این رژیم هر سال کنفرانس هایی را برگزار و طی آن تهدیدات و چالش های فرا روی خود را بررسی می کند و راهکارهایی را برای مقابله با آنها مطرح می کند.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: طی ۲ سال گذشته یعنی از زمانی که قیام های عربی آغاز شد نگرانی اسرائیل افزایش یافت و صهیونیست ها در کنفرانس های سالانه شان اعلام کردند که تهدیدات استراتژیک علیه این رژیم افزایش یافته است.

وی افزود: اما در پی آغاز رویدادهای سوریه اوضاع تغییر کرد و به عنوان مثال ترکیه که حامی قضیه فلسطین بود دچار تیرگی روابط با سوریه شد. همچنین پس از به وجود آمدن تحولات فعلی سوریه از موضع ایران در قبال سوریه برای ایجاد دشمنی میان کشورهای عربی و ایران استفاده شد.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: پس از این تحولات اسرائیل که قیام های عربی را تهدیدی برای خود می دانست اکنون پس از حوادث سوریه از رویدادهای منطقه احساس شادمانی می کند.

ادامه دارد…


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.