اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور از ۴۰۰ شهر کشور

آرشیو خبرآموزش و پرورش کد مطلب: ۸۰۶۹     

سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی خبر داد؛

ارسال به    نسخه چاپی نسخه چاپی   

خبرگزاری پانا: سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی از اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب تحت عنوان اردوهای راهیان نور از ۴۰۰ شهر کشور خبر داد.

چهارشنبه ۱۲ مهر ساعت ۱۲:۲۴

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، سرهنگ حسین ممتحن امروز در نشست خبری مسئولان قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج که در محل نخستین اعزام دانش آموزان برگزار شد، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا دانش آموزان امروز مانند دوران دفاع مقدس حضور پیدا کرده و با این موارد آشنا شوند.
وی افزود: از امروز دانش آموزان در بیش از ۴۰۰ شهر کشور در قالب اردوها آماده اعزام به مناطق عملیاتی هستند و در تهران نخستین اعزام امروز با حضور ۴۰۰ دانش آموز دختر از پایه دوم متوسطه انجام شد.
ممتحن با اشاره به اینکه تا پایان سال نزدیک به یک میلیون دانش آموز و فرهنگی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید خواهند کرد، خاطرنشان کرد: ویژه برنامه هایی برای دانش آموزان در این اعزام ها در نظر گرفته شده است تا سطح مهارت و دانش آنها افزایش پیدا کند.
سرپرست سازمان بسیج دانش آموزی اضافه کرد: در اردوهای راهیان نور دانش آموزان به مدت ۴۸ ساعت در اردوها و در خوزستان اسقرار خواهند داشت و مدت زمان اردوها نیز برای رفت و برگشت ۲ روز در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه سرگذشت پژوهی شهدا و عملیات های دوران دفاع مقدس در اردوهای راهیان نور انجام می شود، تصریح کرد: دانش آموزان می توانند با جمع آوری این اطلاعات و یافته های خود را به دیگران منتقل کنند.
ممتحن با اشاره به اجرای نمایش های دفاع مقدس در مناطق عملیاتی جنوب برای دانش آموزان گفت: نمایش های رزمی فرهنگی در استان خوزستان با طراحی صحنه های بزرگ و قریب به واقعای در مناطقی مانند خرمشهر و هویزه دانش آموزان حضور پیدا کنند که این نمایش ها با ۱۲۰ نفر انجام می شود.
وی گفت: بیش از ۵۵۰ هزار دانش آموز در دفاع مقدس حضور پیدا کردند و دانش آموزان بیشترین شهید، آزاده و جانباز را تقدیم انقلاب کرده و ۳۶ هزار دانش آموز نیز به شهادت رسیدند.
 


Loading...


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.