اعزام غیرمجاز دانشجو به خارج، زمینه ساز افزایش خروج بی‌رویه ارز از کشور

۲۸ آبان ،

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: فعالیت غیرقانونی موسسات اعزام دانشجو سبب خروج بی‌رویه ارز از کشور می‌شود که این امر به سبب عدم برنامه‌ریزی مناسب در کنترل موسسات بدون مجوز است.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران  بااشاره به اعزام غیرمجاز دانشجو به خارج از کشور و عدم مدیریت صحیح دولتی بر فعالیت این موسسات گفت: دولت باید با برنامه‌ریزی جدی و کارآمد فضای مطلوب علم‌آموزی و کسب دانش را در کشور ایجاد کند تا از خروج قشر جوان و دانش‌پژوه از کشور و مشکلات پس از آن جلوگیری شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سیاست‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات به سمتی سوق پیدا می‌کند که  نیازی به اعزام دانشجو به خارج از کشور وجود نداشته باشد و دانش‌آموختگان دانشگاهها دوره‌های تخصصی را نیز به‌راحتی بگذرانند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: نظارت بر فعالیت موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور، وظیفه همه نهادهای متولی است، چرا که وجود چنین موسساتی به بدنه جامعه و قشر جوان آسیب جدی وارد می‌کند.

کوچکی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت غیرقانونی این موسسات سبب خروج ارز از کشور نیز می‌شود که این امر به سبب نبود برنامه‌ریزی مناسب برای کنترل اقدامات موسسات مذکور است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.