اعزام هزار دانشجو به فرصت مطالعاتی خارج از کشور

معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: هزار دانشجو امسال به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور اعزام می‌شوند.

اعزام هزار دانشجو به فرصت مطالعاتی خارج از کشور

به گزارش ممتاز نیوز، محمدجواد سلمانپور درباره اعزام دانشجویان به فرصت های مطالعاتی خارج از کشور اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان، ۲ هزار فرصت تحقیقاتی کوتاه مدت ۶ ماهه برای دانشجویان مقطع دکتری در داخل کشور و هزار فرصت تحقیقاتی خارج از کشور فراهم کرده است.

وی در مورد فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید تا سقف اعلام شده، نسبت به معرفی دانشجویان اقدام کنند. بعد از بررسی شرایط دانشجویان در کارگروه اداره کل بورس، اعزام به فرصت های مطالعاتی را به دانشجویان اطلاع رسانی می کنیم.

سال گذشته ۲۶۸ نفر از فرصت مطالعاتی خارج از کشور استفاده کردند

معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان با یادآوری اینکه سال گذشته ۲۶۸ نفر از فرصت مطالعاتی خارج استفاده کردند، گفت: ظرفیت اعزام دانشجویان دکتری به فرصت های مطالعاتی خارج از کشور امسال رشد چند برابری دارد.

سلمانپور ادامه داد: فرصت های مطالعاتی خارج از کشور به قوت خود باقی است چرا که بر این باور هستیم، اعزام دانشجویان به این فرصت ها، نگاه آنها را از حیث علمی تحت تاثیر قرار می دهد و با فضای بین الملل آشنایی پیدا می کنند. این فرصت ها همچنین از نظر علمی، آورده های قابل توجهی برای نظام به دنبال دارد.

وی درباره اعزام دانشجویانی که به هر دلیل از فرصت های مطالعاتی خارج از کشور جا ماندند، تاکید کرد: در صورتی که دانشگاه ها اسامی آنها را در فهرست هزار نفر اعزامی قرار دهند، شرایط آنها را بررسی می کنیم.

معاون سازمان امور دانشجویان درباره میزان هزینه ای که برای فرصت های مطالعاتی صرف می شود، اظهار داشت: این ارقام بر حسب رشته و کشور متفاوت است.

اختصاص ۲ هزار فرصت مطالعاتی داخل کشور

سلمانپور افزود: در فرصت های مطالعاتی داخل کشور، دانشجویان با هماهنگی دانشگاه ها از دانشگاه محل تحصیل خود به دانشگاه دیگر برای گذراندن این دوره ها می روند؛ سال گذشته ۳۰۴ نفر از فرصت تحقیقاتی داخل استفاده کردند که این رقم برای سال جاری ۲ هزار نفر در نظر گرفته شده است که رشد چند برابری خواهد داشت.

وی یادآور شد: با توجه به ظرفیت عملیاتی علمی دانشگاه ها، فرصت های تحقیقاتی داخل کشور باید تقویت شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.