اعزام هیئتی از حزب مؤتلفه به کشور آذربایجان

فروردین ۱۴۰۳

مسئول بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی از اعزام هیئتی از حزب متبوعش به نمایندگی “حسن غفوری‌فرد” به کشور آذربایجان در مهر ماه خبر داد.

“حمیدرضا ترقی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش احزاب در پیشبرد دیپلماسی عمومی کشور اظهار داشت: کشورهایی که دیپلماسی فعال و قوی در عرصه بین‌الملل دارند برای  هموار کردن مسیر دیپلماسی در سطح جهان از ابزاری به نام احزاب به نحوی شایسته و مطلوب استفاده می‌کنند.  
 
وی با بیان اینکه کشور “چین” برای توسعه و روابط با دنیا همچنین گسترش هژمونی و نفوذ خود اقدام به پذیرش و اعزام ۴۰۰ هیئت از احزاب مختلف می‌کند، بیان داشت: کشورهای مختلف دیپلماسی فعالی را از طریق احزاب برای توسعه و گسترش مناسبات خود دارند، این در حالی است که در کشور ما از ظرفیت احزاب استفاده مطلوبی نمی‌شود.
  
ترقی گفت: حزب موتلفه در سفر به “چین” پیام انقلاب اسلامی در قالب مسائل جوانان و زنان، صلح پایدار و بیداری اسلامی را در محافل مختلف بیان کرد.
 
وی اضافه کرد: ۱۰ سال قبل خانه احزاب به منظور حضور موثر بازگشایی شد، اما به دلیل اینکه در انحصار اصلاح‌طلبان قرار گرفت و به نوعی نقش اپوزسیون خارج از کشور را ایفا کرد، هیچ تاثیری در توسعه سیاسی ایران نگذاشت.
 
ترقی با بیان اینکه امروزه فقط حزب موتلفه با عضویت در اتحادیه احزاب سیاسی آسیا و ارتباط با احزاب اسلامی جهان به عنوان حزب فعالیت می‌کند، تصریح کرد: هیچ پشتیبانی از دولت صورت نمی‌گیرد در حالی که ما کاملا می‌دانیم ظرفیت احزاب نقش بسیار موثری در هموار کردن و گسترش دیپلماسی عمومی دولت ایفا می‌کند.  
 
وی با اعلام این خبر که اواخر مهرماه هیئتی از سوی حزب مؤتلفه  به منظور نظارت در انتخابات آتی کشور “آذربایجان” به این کشور اعزام می‌شود، ادامه داد: این هیئت با نمایندگی “حسن غفوری فرد” در قالب اتحادیه احزاب سیاسی آسیا فرستاده می‌شود.

مسئول بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: به تازگی حزب مؤتلفه هیئتی به اجلاس زنان در کره‌جنوبی فرستاد و نمایندگان ما در این اجلاس پیرامون نقش زنان در رهبری جوامع، همچنین توانمندسازی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با بیان اینکه حمایت‌های لازم از سوی دولت به احزاب صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: با احزاب سیاسی در غرب و اروپا ارتباط داریم، اما  به این دلیل که حمایت نمی‌شویم در بعضی اجلاس‌ها که در آرژانتین و مکزیک برگزار شد شرکت نکردیم، بنابراین احزاب می‌توانند اهداف و مطالبات ملت ایران را در عرصه بین‌الملل به شرط پشتیبانی مؤثر دنبال کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.