اعزام و پذیرش بیش از ۱٫۳ میلیون مسافر طی ۹ روز در فرودگاه‌های کشور

۱فروردین ۱۳،

arash khamooshi (27 of 45)-5.jpg

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور با اعلام اعزام و پذیرش بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در فرودگاه‌های کشور طی ۹ روز قبل گفت: بیش از ۹۰ درصد پروازها به موقع انجام شده است.

محمدرضا عبدالرحیمی معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت‌ فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بیان آمار جابه جایی مسافرین و نشست و برخاست هواپیماهای داخلی و بین المللی در فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی جابه‌جایی مسافران یعنی ۲۴ اسفند ۹۱ تا پایان روز قبل دوم فروردین ماه ۹۴۶۹ فروند تعداد کل نشست و برخاست‌های هواپیماها در پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه‌های کشور بوده است.

وی با بیان این‌که ۷۹۱۲ فروند نشست و برخاست هواپیماها مربوط به پروازهای داخلی و ۱۷۳۷ فروند مربوط به پروازهای خارجی بوده است، افزود: طی نشست و برخاست در ۹ روز قبل یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۲۲۰ نفر اعزام و پذیرش مسافر از شبکه فرودگاهی کشور انجام شده است.

به گفته عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور، ادامه داد: یک میلیون و ۲۸ هزار و ۵۶۰ نفر در پروازهای داخلی اعزام و پذیرش شده‌اند و ۳۱۲ هزار و ۶۶۰ نفر نیز اعزام و پذیرش در پروازهای خارجی انجام شده است.

عبدالرحیمی با بیان این‌که نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه‌های داخلی شامل رفت وبرگشت آن‌ها می‌شود اظهار کرد: مسافر داخلی جابه‌جا شده در فرودگاه‌های کشور ۵۱۴ هزار و ۲۸۰ نفر و در پروازهای بین المللی ۳۱۲ هزار و ۶۶۰ نفر را شامل می‌شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت‌ فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: مجموع مسافرانی که با ایرلاین‌های داخلی و خارجی طی ۹ روز قبل یعنی از ۲۴ اسفند ۹۱ تا پایان روز دوم فروردین ۹۲ جابه‌جا شده‌اند ۸۲۶ هزار و ۹۴۰ نفر است.

به گفته وی،‌ در مدت زمان اعلام شده یعنی ۹ روز ابتدایی طرح نوروزی جابه‌جایی مسافران هوایی، کل پروازها ۵۶۹۳ فروند شامل ۱۷۳۷ فروند پرواز خارجی و ۳۹۵۶ فروند پرواز داخلی می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: در طرح نوروزی امسال خدمات رسانی به مردم با نظم و انضباط بیشتری در حال انجام است به صورتی که بیش از ۹۰ درصد پروازهای نوروزی به موقع انجام شده و اگر تاخیری هم وجود داشته باشد به سبب شرایط جوی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.