اعزام یک هیات امنیتی و سیاسی آمریکا به کره جنوبی و ژاپن

۲۶م دیماه ،

آمریکا با اعزام مقامات امنیتی و دیپلمات‌های خود در امور آسیا به کره جنوبی و ژاپن درصدد کاهش تنش‌ها میان این دو متحد خود برآمده است؛ تنش‌هایی که اقدامات برای حل و فصل مسائل کره شمالی و مقابله با توان نظامی چین را در منطقه ناکام گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این هیات اعزامی بلند مرتبه از کاخ سفید، پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا، از دوشنبه سفر خود را آغاز کرد و درست کمی پس از برگزاری انتخابات پارلمانی ژاپن در ماه دسامبر و پیش از ادای سوگند ریاست جمهوری تازه کره جنوبی در ماه فوریه از این منطقه دیدار می‌کند.

واشنگتن امیدوار است که کره جنوبی و ژاپن بتوانند بر روی اختلافات تاریخی و منطقه‌ای خود سرپوش گذارند. اختلافاتی که از اشغال کره در بازه زمانی ۱۹۱۰ میلادی تا ۱۹۴۵ میلادی توسط ژاپن نشات می‌گیرد.

مقامات آمریکایی همچنین به دنبال اطمینان بخشیدن مجدد به توکیو می باشند چرا که ژاپن هر روز با چالش‌هایی از سوی چین در خصوص جزایر مورد مناقشه مواجه می‌شود.

این مناقشات مداوم از سال قبل دوباره از سر گرفته شد و منجر به ایجاد مشکلات شدیدی در روابط ژاپن با کره جنوبی و چین شد و بر سیاست باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص سیاست شرق آسیا که بخشی از مقابله با توان نظامی رو به رشد چین محسوب می‌شد، سایه افکند.

“ویکتوریا نولاند”، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در روزهای اخیر اعلام کرد: ما قصد داریم تا شاهد دولت تازه ژاپن و دولت تازه کره جنوبی باشیم. ما می‌خواهیم تمامی کشورها در شمال شرق آسیا با یکدیگر همکاری کرده و از طریق گفت‌وگو هر مساله حل نشده‌ای خواه مسائل منطقه و خواه مسائل تاریخی را حل و فصل کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.