اعزام ۳۰ کاروان سلامت به مناطق محروم/ ارائه وسایل زندگی به زلزله زدگان همزمان با اسکان ثابت آن ها

در گفت و گو با پانا مطرح شد:

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: ۳۰ کاروان سلامت در هفته کاهش بلایای طبیعی به مناطق محروم کشور اعزام شده اند.

فرحناز رافع در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار داشت: کاروان های سلامت ما در هفته کاهش بالایای طبیعی اعزام شده اند. که در این راستا اعزام ۳۰ کاروان سلامت به مناطق محروم آغاز شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: این کاروان های سلامت در خانه های داوطلبان در مراکز استان ها ویزیت رایگان مراجعان را انجام می دهند.

رافع با بیان اینکه اقدامات ما در هفته کاهش بلایای طبیعی در راستای ارتقای دانش و آگاهی چگونگی مواجهه با حوادث انجام می شود، گفت: همچنین به منظور افزایش آمادگی و توان عملیاتی جمعیت هلال احمر اقدامات شکل می گیرد.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر با اشاره به سایر برنامه های این مرکز در هفته کاهش بلایای طبیعی گفت: تهیه و توزیع پوستر، بروشورهای آموزشی امدادی، فراخوان ویژه و گسترده ثبت نام و شرکت در دوره های آموزشی عمومی امداد و کمک های اولیه، اعزام کاروان سلامت با استفاده از پزشکان و پرستاران داوطلب به مناطق محروم و نیازمند و اجرای برنامه های توانمندسازی روسای خانه های داوطلب روستایی از دیگر برنامه های استانی و شهرستانی در این هفته است.

وی همچنین درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای مردم زلزله زده گفت: هنوز جمع آوری کمک های نقدی ادامه دارد و به محض اینکه خانه های زلزله زدگان اسکان ثابت پیدا کند، ما هم کمک های خودمان را که شامل وسایل اولیه زندگی است، ارائه می دهیم.

به گزارش پانا، هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی از روز شنبه ۱۵ مهر ماه آغاز و تا ۲۱ مهر ادامه خواهد داشت.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.