اعزام ۵۰۰ پزشک و ۱۲۰ تن دارو برای حج تمتع امسال

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : سیدعلی ریاض صبح پنج‌شنبه در همایش پزشکی حج تمتع سال ۹۲ اظهار داشت: با توجه به کاهش سهمیه اعزام زائران برای حج تمتع سال ۹۲ به عربستان تعداد کادر پزشکی به تبع آن کاهش یافته است و امسال ۵۰۰ پزشک پرستار و پیراپزشک در قالب یک تیم پزشکی عازم سرزمین وحی می‌شوند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: ۲۸۰ پزشک عمومی در ۱۲۰ مجموعه درمانی به زائران ایرانی خدمات درمانی ارائه می‌کند و ۲۲۰ نفر دیگر در دو بیمارستان ایرانی واقع در مکه و مدینه به ارائه خدمت درمانی می‌پردازند.

ریاض خاطرنشان کرد: تا سال قبل خدمات درمانی در قالب برنامه پزشک کاروان به زائران ارائه می‌شد اما امسال قرار است در قالب مجموعه پزشکی برای اولین بار ارائه شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین از ارسال ۱۲۰ تن دارو از ایران به عربستان برای تأمین نیازهای درمانی زائرانی ایرانی خبر داد و گفت: همچنین سعی کرده‌ایم تا در میان پزشکان اعزامی پزشک مسلط زبان عربی و انگلیسی را هم داشته باشیم تا در صورت نیاز و اعزام زائران به بیمارستان‌های عربی بتوانیم کار زائر را در روند درمان به خوبی پیگیری کنیم.

وی با اشاره به کارهای انجام شده در ساختار تشکیلاتی مرکز پزشکی حج و زیارت به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های جمعیت هلال احمر گفت: چند سال پیش به عنوان عضو شورای عالی حج مصوبه دولت را گرفتیم و اخیراً در ساختار تشکیلاتی که مصوب شد معاونت آموزشی و پژوهشی را هم اضافه کردیم که نشانگر نگاه آینده‌نگر در این مجموعه است.

وی از تربیت ۱۴ متخصص در دوره MPH پزشکی حج و زیارت در دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و گفت: از وزارت بهداشت قول گرفته‌ایم تا پس از این دوره PHD پزشکی حج و زیارت نیز راه‌اندازی شود.

ریاض همچنین در مورد بازآموزی و آموزش پزشکان اعزامی برای دوره‌های حج گفت: دوره‌های بازآموزی را منطقه‌ای کرده‌ایم که تاکنون دوره‌هایی در استان اصفهان، مشهد، کرمانشاه و در آینده نزدیک در شیراز برگزار خواهد شد تا در هر منطقه پزشکان با آخرین دستاوردها به این حوزه آشنا شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین از آمادگی این مرکز برای ساخت بیمارستان ایرانی در کربلا خبر داد و گفت: رایزنی‌های لازم انجام شده و طبق موافقت رئیس جمعیت هلال احمر به زودی کلنگ احداث این بیمارستان در کربلا به زمین زده خواهد شد.

وی ثبات را یکی از مهمترین عوامل در مدیریت صحیح برشمرد و گفت: گاهی مرکز پزشکی حج و زیارت را در وزارت بهداشت، گاهی در سازمان حج، گاهی در بخش خصوصی و در نهایت در زیرمجموعه هلال‌احمر عنوان می‌کنند و امیداریم با یک تصمیم برای همیشه به این مسئله پایان داده شود تا جایگاه خود را بدانیم.

همایش پزشکی حج تمتع سال ۹۲ صبح روز پنج‌شنبه با حضور بیش از ۵۰۰ پزشک پرستار و پیراپزشک و مسئولان سازمان حج و زیارت و رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در سالن آمفی‌تئاتر حج و زیارت برگزار شد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.