اعطای تسهیلات به مؤسسات کارآموزی آزاد

۲۶م اسفند ،

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از تدوین طرح پیشنهادی اعطای تسهیلات به مؤسسات کارآموزی آزاد و ارسال آن به دولت خبر داد.

کوروش پرند به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، گفت: این طرح برای تنظیم لایحه به دولت ارسال شده و بعد از تصویب به مجلس تقدیم خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه طرح یک فوریتی قانون حمایت از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای تحت پوشش این سازمان، خاطرنشان کرد: در راستای افزایش و تسهیل مشارکت بهره برداران از آموزشهای فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و غیر دولتی، طرح اصلاح ماده ۴۳۱ قانون مالیاتهای مستقیم مبنی بر معاونت مالیاتی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای دارای مجوز به مجلس ارائه شده است.

پرند افزود: همچنین طرح مشمول قانون تأمین اجتماعی بر مؤسسان و مدیران آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه‌ای دارای مجوز از سازمان به مجلس شورای اسلامی برای بررسی و طرح در جلسه علنی تقدیم شده است.

رییس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور در ادامه به ایجاد چارت تشکیلاتی برای بیش از ۲۶۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: تا پایان سال ۹۰، تعداد ۲۷۱ مرکز آموزش فنی و حرفه ای در کشور فاقد چارت تشکیلاتی بودند که از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۳ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در ۳۱ استان کشور دارای چارت تشکیلاتی شده‌اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هویت بخشی به مراکز آموزشی، ارتقای امنیت شغلی و وضعیت استخدامی کارکنان مراکز فنی و حرفه‌ای و پیش‌بینی ردیف بودجه خاص به این مراکز را از جمله نتایج و ثمرات ایجاد چارت تشکیلاتی برای مراکز آموزش فنی و حرفه ای عنوان کرد.

به گفته وی دریافت مجوز چارت دار کردن مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طی جلسات متعدد با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری صورت گرفته و منجر به اخذ ۱۰۶۸ پست سازمانی برای ۲۷۱ مرکز فاقد چارت و اصلاح ساختار داخل سازمانی برای ۲۶۰ پست از سوی بانک پستی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری شده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در بخش دیگری از سخنان خود اجرای طرح ملی مهندسان فردا با رویکرد آموزش مساله محور را یکی از برنامه‌های این سازمان در جهت ایجاد بسترهای اشتغال ذکر کرد و گف: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به منظور آموزش مهارتهای عملی به عنوان پایه و اساس توانمندسازی نیروی انسانی ماهر، متخصص و کارآفرین و همچنین ایجاد زمینه‌های اشتغال قبل از ورود به دانشگاه، طرح ملی آموزش مهندسان فردا را در چندین حرفه مهارتی تدوین و برای اجرا به استانها ابلاغ کرده است.

به گفته پرند این آموزشها از تابستان امسال برای دانش آموزان دوره های ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و سایر نوجوانان و جوانان جویای مهارت آغاز شده و در رشته‌های رباتیک، رایانه، ساخت هواپیماهای مدل و زیردریایی، انیمیشن و متحرک سازی، طراحی پایگاه اینترنتی، بورس و تجارت الکترونیک، تولید قطعات پلاستیک و کامپوزیتی و گیوه بافی برگزار می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.