اعطای جایزه به فن آفرینان علوم انسانی/ بورس فناوری و فرصتهای سرمایه گذاری

به گزارش خبرنگار مهر دکتر محمود شیخ زین الدین در نشست خبری پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه هشتمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی در روزهای ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت ماه برگزار می شود، افزود: این جشنواره تا دوره چهارم با عنوان کارآفرینی برگزار می شد ولی به دلیل کیفیت فناوریهای عرضه شده از دوره پنجم این جشنواره به فن آفرینی تغییر نام داد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری در کشور، شناخت و تقدیر از برترین های عرضه فن آفرینی، توسعه کسب و کار مبتنی بر فناوری و جذب سرمایه گذاری را از اهداف این جشنواره نام برد و اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش مسابقه ای و غیر مسابقه ای برگزار می شود. علاوه بر این در بخش غیر مسابقه ای نمایشگاهی از آخرین یافته های محققان پارکهای فناوری برگزار می شود.
 

وی از اعطای جایزه فن آفرینی در علوم انسانی در این دوره از جشنواره خبر داد و توضیح داد: فن آفرینانی که نوآوری و فناوری خود چون انیمیشن، برنامه های کاربردی موبایل، بازیهای کامپیوتری، فیلمهای ۳ بعدی، برنامه های کابردی برای نابینایان، تولیدات مذهبی و محتوای آموزشی را در خدمت علوم انسانی و هنر قرار دهند موفق به دریافت این جایزه می شوند.
 

شیخ زین الدین، همچنین اعطای گواهینامه “تداوم فن آفرینی” را از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره ذکر کرد و ادامه داد: به طرحهای علمی فن آفرینانی که در دوره قبل این جشنواره به عنوان طرحهای برتر معرفی شدند و در این دوره از جشنواره موفق به ارتقای آن شوند، گواهینامه “تداوم فن آفرینی” اعطا خواهد شد.
 

وی همچنین تبدیل بخش “بورس ایده” به بخش ” بورس فناوری و فرصتهای سرمایه گذاری” را از دیگر تغییرات جشنواره هشتم شیخ بهایی دانست و یادآور شد: در این دوره از جشنواره شیخ بهایی ایده هایی که توجیه اقتصادی داشته باشند با شرکت در این بخش می توانند از فرصتهای سرمایه گذاری ایجاد شده استفاده کنند.
 

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به تعداد طرحهای تحقیقاتی در بخشهای مختلف این جشنواره اظهار داشت: از میان طرحهای ارسالی در بخش طراحان کسب و کار ۲۴ طرح، در بخش فن آفرینان ۱۹ طرح در گروه های نوپا، در حال رشد و رشد یافته، در بخش تداوم فن آفرینی ۳ طرح، در بخش علوم انسانی ۳ طرح، ۱۹ طرح در بخش بورس عرضه و فروش فناوری و ۱۷ طرح در بخش بورس ایده راه یافتند.

 

شیخ زین الدین با بیان اینکه از این تعداد طرح، طرحهای برتر پس از داور در مراسم اختتامیه معرفی خواهد شد، گفت: در بخش نمایشگاهی نیز در قالب ۳۵ غرفه اقدام به عرضه طرحهای پژوهشی می شود. 

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.