اعطای درجه یک هنری به استاد موسیقی در نجف‌آباد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

استاد منوچهر غیوری از هنرمندان نام آشنای کشور در رشته موسیقی حائز درجه یک هنری شد.

به گزارش ممتاز نیوز، بنا به تایید شورای ارزشیابی هنرمندان و نویسندگان و شاعران کشور استاد منوچهر غیوری از هنرمندان نام آشنای کشور در رشته موسیقی حائز درجه یک هنری شد.

استاد غیوری از نوازندگان موسیقی ایرانی است. منوچهر غیوری در سال ۱۳۲۶ در شهرستان نجف آباد اصفهان چشم به جهان گشود. وی از همان دوران کودکی به موسیقی علاقه‌مند بود و از سن ۱۲ سالگی کار هنری را با نی و آواز آغاز کرد. در دوره دبیرستان ضمن تحصیلات در اردوهای هنری شرکت می‌کرد و از سال ۱۳۵۰ به محضر استاد نی ایران “حسن کسایی” راه یافت و در همان زمان با مرحوم استاد تاج اصفهانی آشنا شد.

غیوری بیشتر اوقات خود را در حضور استاد کسایی بسر می‌برد و ردیف های موسیقی اعم از ساز نی و آواز را از ایشان فرا گرفت. در سال ۱۳۵۲ راهی تهران شد و به دانشسرای عالی هنر راه یافت و پس از اتمام دوره به شهر خود باز گشت و شغل دبیری آموزش و پرورش را پیشه خود ساخت. سپس در سال ۱۳۵۵ به منظور تکمیل تحصیلات هنری خود به هنرکده عالی موسیقی رفت و مشغول فراگرفتن موسیقی در مقطع کارشناسی شد.

منوچهر غیوری با هنرمندانی نظیر سعیدی، شاه زیدی، افتخاری و رستمیان همکاری دارد و کنسرت های متعدد با خوانندگان فوق اجرا کرده و در برنامه‌های تک نوازی در مراکز داخل و خارج از کشور شرکت داشته است. وی از جمله هنرمندانی است که مورد تایید اساتید موسیقی است. او در اولین جشنواره نی نوازان ایران در خرداد ۱۳۷۰ مقام اول را کسب کرد و به تایید استادان مسلم موسیقی ” حسن کسایی، علی تجویدی و مصطفی کمال پورتراب” به اخذ دیپلم افتخار نائل آمد.

او از سال ۱۳۵۸ در هنرستان هنرهای زیبا در اصفهان و همچنین از سال ۱۳۶۷ در واحد موسیقی صدا و سیمای مرکز اصفهان به عنوان مربی موسیقی برگزیده شد و شاگردان علاقه‌مند به نی از کلاس درس او بهره گرفتند. همچنین این هنرمند شایسته عضو انجمن موسیقی استان و، دارای گنجینه‌ای از قدیمی‌ترین صفحات و آثار هنرمندان قبل و حال می‌باشد که در نوع خود بی نظیر است و هر اهل ذوقی را به وجد آورده و مست و مسحور می سازد.

شایان ذکر است درجه یک هنری معادل دکترای هنری محسوب می گردد.

انتهای پیام/

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مجتبی:

    بنام خدا
    خبلی شرم اوره اینروزهاکه بازارحقارت شخصیتی دنیای هنرمظلوم رالجنمال کردهاین اتفاقات هم طبیعیه وهمه بجای خودسازی وپرورش هنرشون دنبال دریچه ای واسه پرکردن حقارتشونن پس امیدنمازیانهابایدبه چه کسی اقتداکنن تاتوسایت ننویسن موسیقیدانن ومثلا فوق لیسانس هنرهستند.این هنرهیچ ارزشی نداره که شمابهش مینازین ومانورمیدید.من متعجبم ازاین بازارکاسبی که منتش روهنرکذاشته شده .کسی بایدنشان یک هنری داشته باشه که دردرجه اول هنرمندباشه نه کاسب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.