اعطای مجوز جدید به کارخانه‌ها برای تولید مواد ضدعفونی کننده

یک عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه برخی کارخانه‌ها پیش از این ظرفیت و مجوزهای تولید مواد ضدعفونی کننده داشتند اما به دلیل نبود تقاضا، خط تولید خود را فعال نمی‌کردند، بیان کرد: در روزهای گذشته با توجه به افزایش قابل توجه تقاضا در کشور، تعداد زیادی از این کارخانه‌ها مجوزهای لازم را دریافت کردند و کار خود را از سر گرفتند.

علی نقیب در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت صحت و سلامت محصولات بهداشتی، دریافت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و رصد استاندارد آنها همواره اهمیت داشته و داروخانه‌ها در خرید و عرضه این محصولات، موظف به همکاری با شرکت‌هایی هستند که مجوزهای لازم را داشته باشند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این سوال که آیا امکان فروش کالاهای غیر مجاز یا فروش الکل صنعتی به جای طبی وجود دارد؟ گفت: با توجه به نظارت‌هایی که در بازار وجود دارد امکان آن بسیار کم است و من چنین موضوعی را ندیده‌ام و به ما گزارشی در این زمینه ارائه نشده است اما با این وجود مردم باید به مجوزها و استانداردها دقت کنند و اگر با محصول مشکوکی مواجه شدند، آن را گزارش کنند.

نقیب ادامه داد: محصولات ضدعفونی کننده استاندارد، همگی چه از نظر سلامت و چه از نظر تست میکروب کشی مورد امتحان قرار گرفتند و داروخانه‌ها باید این محصولات را به فروش برسانند.

وی درباره آخرین وضعیت تامین و توزیع محصولات ضدعفونی موردنیاز در بازار نیز بیان کرد: خوشبختانه در کشور ما ظرفیت تولید این محصولات بسیار بالاست و در روزهای اخیر میزان تولید نیز افزایش یافته است. با این وجود وقتی ناگهان تقاضا برای چنین محصولاتی رشدی سرسام آور پیدا می‌کند، بازار به زمانی کوتاه برای سر و شکل گرفتن و رسیدن به تعادل نیاز دارد. در کنار آن قطعا برخی سودجویی‌ها یا ولع مردم برای خرید چند ماهه نیازهایشان نیز قابل رصد است اما در صورت حفظ تولید و افزایش نظارت‌ها، می‌توان انتظار داشت نگرانی‌ها در این زمینه برطرف شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، در روزهای گذشته مردم از عرضه برخی مواد ضدعفونی کننده که قبلا در بازار وجود نداشت یا پروانه بهداشت مشخص ندارند، ابراز نگرانی می‌کردند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.