اعطای نشان استاندارد به ۵۰سازنده طلا

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

مدیر کل استاندارد استان تهران ضمن تشریح فعالیت این اداره در کنترل و نظارت مصنوعات بازار طلا اعلام کرد: طرحی در دست بررسی داریم تا همه مصنوعات طلا با کدهای لیزری ویژه دارای شناسنامه هویتی شوند.

۵۰ سازنده طلا در تهران نشان استاندارد گرفته اند

مسلم بیات در گفتگو با پایگاه اینترنتی طلا، با اعلام کاهش تخلفات عیاری در بازار طلا و جواهر استان تهران گفت: با کنترل و نظارت های صورت گرفته تخلفات در این بازار همکنون به ۲ الی ۳ درصد کاهش یافته این در حالیست که قبل از سال ۸۹ این رقم به ۲۰ الی ۳۰ درصد رسیده بود.

وی شناسایی تمامی تولیدکنندگان سنتی و صنعتی طلا و جواهر را از اقدامات مهم این اداره برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۳۰۰ تولیدکننده مصنوعات طلا پس از شناسایی کد رهگیری دریافت کرده اند، که در این بین ۵۰ تولیدکننده طلا نیز در استان تهران نشان استاندارد گرفته اند.

مدیر کل استاندارد استان تهران ضمن بیان استفاده از پتانسیل های موجود دربازار برای کنترل کیفیت عیارها و ردیابی ها اظهارداشت: با تفاهم نامه ای که با اتحادیه طلای تهران منعقد کردیم، این اتحادیه در بازرسی، نمونه برداری و آزمونهای اندازه گیری عیار در سطح بازار فعالیت دارند که در کنار شرکتهای بازرسی و تأیید صلاحیتها، نتایج عملکرد و گزارش های آنان برای ما ارسال می گردد.

بیات با اشاره به نمونه برداری و بازرسی از ۱۵۰۰ مورد در سطح استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ آزمایشگاه تعیین عیار با فرآیند نظارت و کنترل اداره استاندارد به عیارسنجی مصنوعات طلا در بازار طلا مشغول می باشند، که این آزمایشگاهها به صورت مداوم مورد ارزیابی قرارگرفته، و از رشد کیفی خوبی برخوردار می باشند.

وی ساماندهی و معرفی سکه فروشان در همه مناطق تهران را از دیگر فعالیت های این اداره عنوان کرد و افزود: طرحی در دست بررسی داریم تا همه مصنوعات طلا با کدهای لیزری حک شده و تمامی مشخصات شناسایی آن در این کد مشخص شده و به آسانی قابل دریافت است، که سازوکار آن انجام شده، از نظر اجرا در حال بررسی است.

این مقام مسئول که در هفته استاندارد با پایگاه اینترنتی طلا گفتگو می کرد، این روز را به همه کسانی که مبنای کار خود را استاندارد قرارداده اند و به کیفیت و حقوق عامه مردم پایدار می باشند تبریک گفت، و عنوان کرد: این روز در ۱۶۰ کشور دنیا گرامی داشته می گردد، تا توجه آحاد عموم جامعه به استاندارد در راستای توسعه پایدار جلب کند.

وی شعار امسال استاندارجهانی را « استانداردهای بین المللی تضمین کننده تغییرات مثبت» اعلام کرد و گفت: تغییر زمینه ساز رشد برای دریافت نتایج مثبت است، و تغییر یک امر ضروری در زندگی همه انسانهاست.

بیات تغییرات را وسیله ای ضروری برای برطرف نمودن نیاز جوامع بشری دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از اکتشافات و اختراعات بشر محصول تفکر و اندیشه اوست نه جسم آن. تغییر و تحول زمانی رخ می دهد که انسان فراسوی تفکر جسم مادی خودش زندگی کند، و زمانی که از خودمان عبور کنیم و از فیزیک جسم خارج شویم و بر بال اندیشه های خودمان سوار شویم، با تکیه بر خردجمعی، دانش، علم، تقوی و ایمان می توانیم غایت و نهایت دگرگونی و تحول را ایجاد کنیم


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.