اعطای وام ۳ ساله به شرکتهای دانش بنیان حوزه IT

۰۸اردیبهشت،

 

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرحی در راستای حمایت از شرکتهای دانش بنیان حوزه فاوا خبر داد که براساس آن زمینه ارائه وام ۳ ساله و تسهیلات به پارک های علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان فراهم خواهد شد.
مرتضی براری در گفتگو با مهر با بیان اینکه حمایت از شرکتهای دانش بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارکهای علم و فناوری از جمله اولویتهای اصلی پژوهشگاه ICT است اظهار داشت: در این راستا این پژوهشگاه در نظر دارد تسهیلات تازهی را برای شرکتهای دانش بنیان از محل اعتبارات کمیته وام وجوه اداره شده ارائه دهد.
 
وی ادامه داد: قرار است به زودی مصوبه ای در شورای راهبری کمیته وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نهایی شود که براساس آن به پارکهای علم و فناوری وام ۳ ساله به ازای حمایت از شرکتهای دانش بنیان حوزه ICT اعطا خواهد شد.
 
براری با تاکید براینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال فراهم کردن سازو کارهای قانونی برای حمایت از راه اندازی و ایجاد شرکتهای دانش بنیان و مراکز رشد در این حوزه است، افزود: براساس برنامه های مدنظر، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات قصد دارد یا به شرکتهای دانش بنیان و یا به پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد در این بخش وام با بازگشت ۳ ساله اعطا کند و یا اینکه مبلغ قابل توجهی را برای توسعه ارتباطات هر استان در صندوق علم و فناوری استانها سرمایه گذاری کند.
 
رئیس پژوهشگاه ICT با بیان اینکه وام های ۳ ساله می تواند در ایجاد شرکتهای دانش بنیان این بخش به پارکهای علم و فناوری کمک کند، افزود: به هر شرکت دانش بنیان تا سقف ۲ میلیارد تومان وام ۳ ساله درنظر گرفته شده و مبلغ اعطای وام به پارکهای علم و فناوری در شورای راهبری کمیته وام وجوه اداره شده در دست بررسی است و در هفته جاری اعلام می گردد.
 
وی اعتبار پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در سال ۹۱ حدود ۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای سال ۹۱ مبلغی بیش از این برای پژوهشگاه در نظر گرفته شده است که به شرکتهای متقاضی ارائه خواهد شد.
 
براری تاکید کرد که مبلغ اعطای وام از محل کمیته وام وجوه اداره شده مبلغ قابل توجهی است اما متقاضیان آن بسیار نیستند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.