اعلامیه دفتر سازمان ملل در ایران دربارهٔ دیدار فلتمن از تهران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران دربارهٔ سفر معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل در تهران دراعلامیه‌ای آورده است: جفری فلتمن، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی از تاریخ ۳ تا ۵ شهریور ماه از ایران دیدار کرد.

خبراقتصادی:ایسنا نوشت: در این اعلامیه آمده است: فلتمن در مدت اقامت خود با دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه؛ محمدمهدی آخوندزاده، معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه؛ حسین امیرعبداللهیان، معاون امور عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه و سایر مسوولان ایرانی و دیپلمات مشورت‌هایی داشت.

فلتمن مقامات ایرانی را در راستای موضع سازمان ملل متحد در تاکید بر رد رویکرد نظامی برای حل بحران سوریه، تلاش این سازمان جهت آماده سازی برای کنفرانس سوریه در ژنو، متمرکز بر اجرای بیانیه ۳۰ ژوئن ۲۰۱۲ آگاه کرد.

فلتمن موضع ملل متحد در مورد این که جمهوری اسلامی ایران با توجه به نفوذ و هدایت‌گری در منطقه، نقش و مسوولیت مهمی در کمک به گردهم آوردن طرف‌های سوری پای میز مذاکره بر اساس بیانیه ژنو دارد را به اشتراک گذاشت.

وی از بیانیه‌های مسوولان ایرانی در مورد تعهد ایران جهت تسهیل یک راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به فاجعه در سوریه تقدیر کرد.

معاون بان کی مون هم‌چنین با مسوولان ایرانی دربارهٔ بدتر شدن اوضاع در سوریه شامل نگرانی عمیق سازمان ملل متحد دربارهٔ استفاده بالفعل از سلاح‌های شیمیایی و این که چگونه سازمان ملل متحد می‌تواند با جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها برای پایان هر چه سریع‌تر خونریزی و رنج مردم سوریه همکاری کند، بحث و گفت‌وگوکرد.

در حالی که نیت اصلی دیدار فلتمن بحث در مورد یافتن راه‌حلی سیاسی برای سوریه بود، بنا به درخواست میزبان، وی هم‌چنین نظرات سازمان ملل متحد را درمورد مسائل دیگر منطقه‌یی و بین‌المللی مطرح کرد.

در پایان سفر، فلتمن نسبت به همکاری سازنده و مداوم ایران دربارهٔ بعضی موضوعات مورد توجه سازمان ملل متحد اظهار امیدواری کرد.

بر اساس این گزارش، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در ژوییه ۲۰۱۲ فلتمن را به عنوان معاون دبیرکل در راس دپارتمان امور سیاسی منصوب کرد. سال قبل فلتمن دبیرکل سازمان ملل متحد را برای حضور در اجلاس غیرمتعهدها در تهران همراهی کرد و این دومین سفر وی به ایران است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.