اعلام آمادگی “کمیسیون اصل ۹۰” برای پیگیری فروش “خودروهای مگان” اجلاس سران به نور چشمی‌ها”

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: این کمیسیون آمادگی دارد در صورت دریافت شکایتی در خصوص فروش خوروهای ۸۰ میلیون تومانی اجلاس سران به قیمت ۱۵ میلیون تومان، این موضوع را بررسی کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، شانزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها در حالی شهریورماه سال قبل برگزار شد که با بازتاب جهانی گسترده‌ای همراه بود، اما پس از گذشت یک‌سال  حواشی برگزاری این اجلاس همچنان ادامه دارد.

در جریان برگزاری اجلاس غیرمتعهدها که دوسوم کشورهای جهان در آن شرکت کردند، خوردوهای برای جابجایی مهمانان رده بالای جهانی به کار گرفته شد که در آن هنگام مسئولان ذیربط گفتند این خودروها اجاره‌ای است!

اما بعدها مباحثی در خصوص صحت و سقم اجاره‌ای بودن این خوردوها در فضای مجازی پیچید و بالاخره مشخص شد این خوروها خریداری شده‌اند چراکه مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه  در تذکری گفت: در جریان برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد ۱۰۰ خودوری مگان با قیمت ۸۰ میلیون خریداری شده است.

افضلی فرد در همان جلسه گفت: این خوردوها بعد از اجلاس با قیمت ۱۵ میلیون تومان به بعضی نورچشمی‌ها فروخته شده است! 

همچنین این نماینده اردبیل تاکید کرد که این اقدام خلاف قانون اساسی و قانون خدمات کشوری است.

ناگفته نماند پس از آن بود که پارس خودرو توضیحاتی داد مبنی بر اینکه واگذاری کلیه خودروهای استفاده شده در اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد از طریق مزایده عمومی در دو مرحله به فروش رسیده و براساس روش قانونی مزایده و مبتنی بر قیمت پایه کارشناسی رسمی دادگستری با قیمت ۵۲میلیون تومان واگذار شده‌است که تمامی مدارک و مستندات آن در شرکت موجود است!
 
البته در این جوابیه صرفا به وجود اسناد و مدارک اشاره شد فارغ از اینکه اسنادی منتشر شود!

دراین رابطه ضرغام صادقی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به باشگاه خبرنگاران گفت: تا کنون شکایتی در این راستا به این کمیسیون ارجاع نشده است.

وی افزود: کمیسیون اصل ۹۰ آمادگی دارد در صورت دریافت شکایتی در خصوص فروش خوروهای ۸۰ میلیون تومانی اجلاس سران به قیمت ۱۵ میلیون تومان، این موضوع را بررسی کند.

صادقی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیسیون اصل ۹۰ به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند این موضوع را پیگیری کند، گفت: دادستان می‌تواند مدعی‌العموم باشد، کمیسیون نمی‌تواند، ولی اگر شکایتی واصل شود پیگیری خواهیم کرد.

اضافه می‌شود، مگان، ماکسیما و تیانا سه خودرو داخلی بودند  که در اجلاس سران غیرمتعهدها به منظور جابجایی  مهمانان این نشست به کار گرفته شدند.

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.