اعلام آمادگی آتش نشانی برای ایمن سازی ساختمان‌های اداری/ «علاءالدین» هنوز صد درصد ایمن نشده

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص همکاری با مدیران جدید برای انجام ایمن سازی ساختمان های اداری اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی آتش نشانی برای ایمن سازی ساختمان‌های اداری/ «علاءالدین» هنوز صد درصد ایمن نشده

به گزارش ممتاز نیوز، سید جلال ملکی با اشاره به لزوم ایمن سازی ساختمان های اداری پایتخت که از جمله مراکز تجمعی محسوب می شوند، اظهار کرد: ایمنی در ساختمان های اداری باید بیشتر در دستور کار قرار گیرد و از اولویت مدیران جدید باشند.

وی ادامه داد: اگر مدیران جدید با وضعیت ناایمن ساختمان های اداری مواجه شوند باید به ایمن سازی آن توجه لازم را داشته باشند.

ملکی گفت: متاسفانه در ساختمان های اداری اغلب افراد، در خصوص تعمیر و نگهداری دلسوزی لازم را ندارند؛ به همین دلیل مشاهده می کنیم که در ساختمان های قدیمی که زیر نظر برخی نهادهای دولتی هستند نیز تعمیرات و نگهداری به درستی و به موقع صورت نمی گیرد. برخی پاساژهای شخصی که در اختیار نهادهای دولتی قرار می گیرند پس از چند سال به روزی می افتد که انگار پنجاه سال از عمر آن گذشته است. ساختمان های دولتی با هر کاربری فرهنگی، تجاری، درمانی و.. متاسفانه بهایی به ایمن سازی نمی دهند و فقط در موارد استثنایی، توجه ویژه به تعمیر و نگهداری وجود دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران افزود: شاهد حوادث تلخی در این خصوص بودیم که ساختمان پلاسکو، ساختمان برق حرارتی یا حتی کلینیک سینا اطهر که با وجود دولتی نبودن اما زیر نظر یک وزارت خانه بود و… از جمله آن است. شاهد هستیم که حوادث تلخی که طی این سال ها رقم خورده مستقیم  و یا غیر مستقیم با ساختمان های اداری و دولتی سر و کار داشتند که این نشان می دهد که باید نسبت به تغییر این نگاه بی تفاوت نسبت به نا ایمنی، تغییر ایجاد شود.

وی با اشاره به تغییر مدیران طی تغییر دولت گفت: دولتمردان در این مدت نشان دادند که تغییر رویکرد دارند. امیدواریم در حوزه ایمنی نیز این تغییر رویکرد وجود داشته باشد؛ هر چند که می دانیم تغییر رویکرد در حوزه ایمنی طولانی مدت است، با این وجود امیدواریم این اقدامات شروع شود.

ملکی گفت: آتش نشانی از این طریق اعلام می کند که در این خصوص در خدمت است. بازدید و کارشناسی آتش نشانی تهران کاملا رایگان است و می توانیم مشاوره های لازم را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: توقع داریم که مدیران در این دوره به ایمنی که حافظ جان پرسنل و ارباب رجوعان هست نگاهی ویژه داشته باشند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در ادامه با اشاره به روند ایمن سازی پاساژ علاالدین که در گذشته یکی از ساختمان های نا ایمن پایتخت محسوب می شد، اظهار کرد: این مرکز تجاری یکی از نمونه هایی است که در گذشته وضعیت خوبی در زمینه ایمنی نداشت، اما پس از مدتی با انجام ایمن سازی های لازم و دلسوزی شرایط را طی دو سه سال گذشته کاملا تغییر داد. البته این ساختمان هم هنوز صد درصد ایمن نشده اما با مشاهده چنین ساختمانی می توان این را به مسئولان نشان داد که طی مدت زمان می توان در خصوص ایمن سازی اقدام کرد و شرایط را قدم به قدم بهتر کرد. حتی در این ساختمان چند حادثه اتفاق افتاده که با امکاناتی که ایجاد شده پیش از رسیدن نیروهای آتش نشانی رفع شده است و امیدواریم این تغییر در همه ساختمان ها انجام شود.

منبع: ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.