اعلام آمادگی ایران برای ساخت خانه در کشورهای دیگر و نیاز ۶ میلیونی در کشور

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/با توجه به آخرین آمار اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی که حداقل شش میلیون خانه برای ۱۲ میلیون جوان ایرانی در آستانه ازدواج لازم است و با وجود ۴۰۰ هزار خانه خالی باید بیش از ۵٫۵ میلیون واحد مسکونی ساخته شود تا فقط نیاز جوانان تامین شود لذا دولت باید عزم خود را جزم کند و با استفاده از توان فنی – مهندسی و سرمایه بخش خصوصی این میزان تقاضا را تامین کند.

به گزارش ممتاز : در همین شرایط وزیر راه و شهرسازی برای ساخت خانه و انبوه‌سازی در کشورهای دیگر اعلام آمادگی کرده است. این درحالیست که تعداد متقاضیان مسکن کشور به غیر از جوانان کم نیست و بر آمار متقاضایان در آستانه ازدواج می‌افزاید و ساخت و سازها نباید تنها مختص به جوانان در آستانه ازدواج باشد بلکه باید نیاز عده‌ کثیری که همچنان اجاره‌نشین یا متقاضی خرید خانه می باشند را تامین کند تا با عرضه مناسب تقاضای بازار پاسخ داده شود.

به گزارش خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با توجه به افزایش جمعیت کشور و اضافه شدن جمعیت در حال ازدواج،‌ هر سال با افزایش متقاضیان مسکن روبرو هستیم که بعضی معتقدند مهاجرت به شهرها نیاز به مسکن شهری را افزایش داده است اما بعضی دیگر افزایش جمعیت در دهه ۶۰ پس از انقلاب را سبب این همه نیاز مسکن عنوان می‌کنند و می‌گویند اکنون جوانان در آستانه سن ازدواج می باشند و به خانه مستقل نیاز دارند.

برخی معتقدند بازار امروز مسکن کشور به انبوه‌سازی، صنعتی‌سازی و ادامه ساخت و سازهای مسکن مهر به ویژه در کلان‌شهرها بیش از ساخت و سازهای به اصطلاح تکی نیاز دارد.

آمارهای رسمی بیانگر تعدد متقاضیان است؛ به گونه‌ای که سال قبل بیش از نیم میلیون قرارداد اجاره در کشور منعقد شد و این بدین معنی است که با فرض تمدید سالانه هر قرارداد، امسال بیش از نیم میلیون قرارداد مسکن منعقد می‌شود و در این میان با افزایش ازدواج‌ها و مهاجرت به شهرها بر تعداد مستاجران نیز افزوده می‌شود.

در حالی‌که به روزهای پایانی دولت دهم و آغاز کار دولت یازدهم نزدیک می‌شویم،‌ مسئولان و مردم در انتظار برنامه‌ها و تصمیمات دولت تازه برای تامین مسکن اقشار مختلف می باشند و با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید ادامه پروژه مسکن مهر را جزء برنامه‌های خود عنوان کرده امید می‌رود با ادامه این طرح و ساخت و سازهای انبوه به ویژه در کلان‌شهرها نیاز بازار تامین شود تا کمبود عرضه بر قیمت‌ها دامن نزند.

– ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.