اعلام آمادگی مرسی برای حضور در اجلاس غیرمتعهدها

مرسی همچنین با اشاره به تحولات اخیر کشورهای عربی در منطقه ابراز امیدواری کرد ملت‌های عرب نیز مانند انقلاب ملت مسلمان ایران که بیش از ۳۰ سال پیش به پیروزی رسید، پیروز شوند و با در دست گرفتن سرنوشت خود، بحران‌های موجود را پشت سر گذارند.

سخنگوی ستاد برگزاری اجلاس جنبش عدم‌تعهد با اشاره به دیدار رئیس جمهور مصر با هیئت ایرانی گفت: آقای مرسی آمادگی خود را برای حضور در اجلاس شانزدهم جنبش عدم‌تعهد که قرار است شهریورماه در تهران برگزار شود، اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد، محمد‌رضا فرقانی سخنگوی ستاد برگزاری اجلاس جنبش عدم‌تعهد که برای دعوت از رئیس‌جمهور مصر به همراه آقای بقایی به این کشور سفر کرده است، گفت: در ملاقاتی که معاون اجرایی رئیس‌ جمهور با رئیس جمهور مصر داشت، دعوتنامه رسمی دکتر احمدی‌نژاد برای شرکت رئیس جمهوری مصر در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد تقدیم ایشان شد.

وی با اعلام اینکه این دیدار در فضایی گرم و صمیمی در کاخ ریاست جمهوری مصر برگزار شدف افزود: آقای بقایی ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس جمهور و ملت ایران به آقای مرسی، درخصوص روابط دوکشور و راه‌های توسعه آن به گفت‌وگو پرداخت و با اشاره به مشترکات دینی، فرهنگی و تمدن غنی دو ملت ایران و مصر به‌عنوان کشورهای بزرگ اسلامی، با توجه به تحولات خاورمیانه و جهان، بر ضرورت وحدت و تفاهم مشترک فی مابین تاکید کرد و خواستار گسترش روابط دو کشور شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور پیروزی محمد مرسی را در انتخابات مصر به وی تبریک گفت و مراتب تاسف عمیق ملت و دولت ایران را از حادثه حمله به نظامیان مصر در رفح، در منطقه صحرای سینا اعلام کرد.

در این دیدار محمد مرسی با تشکر از سفر معاون اجرایی رییس جمهور و هیئت همراه به این کشور، مراتب امتنان خود را از آقای دکتر احمدی نژاد برای دعوت کتبی و رسمی از وی به‌منظور شرکت در اجلاس پیش روی جنبش عدم‌تعهد اعلام و اظهار داشت پیش از این نیز رئیس جمهوری ایران به صورت تلفنی از وی دعوت به‌عمل آورده است.

رئیس جمهور مصر سفر هیات ایرانی به مصر در این برهه زمانی را بسیار با اهمیت خواند و اظهار امیدواری کرد این سفر نقطه آغازی بر گسترش روابط بین دو کشور باشد.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان که ماه دوستی مسلمانان است، برای گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور و موقعیت مردم ایران دعا می کنیم.

مرسی همچنین با اشاره به تحولات اخیر کشورهای عربی در منطقه ابراز امیدواری کرد ملت‌های عرب نیز مانند انقلاب ملت مسلمان ایران که بیش از ۳۰ سال پیش به پیروزی رسید، پیروز شوند و با در دست گرفتن سرنوشت خود، بحران‌های موجود را پشت سر گذارند.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی خود برای حضور در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: در آینده‌ای نزدیک نتیجه را به صورت رسمی به دولت ایران اعلام خواهیم کرد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.