اعلام آمادگی وزیردارایی لبنان برای رفع موانع توسعه همکاری‌ها باایران

به گزارش ایرنا از بیروت، ‘علی نیکزاد’ به عنوان رییس هیات ایرانی اجلاس کمیسیون همکاریهای مشترک ایران و لبنان روز چهارشنبه طی دیدار با ‘محمد صفدی’ وزیر دارایی لبنان، راههای توسعه همکاری های دو جانبه در زمینه فنی و مهندسی در حوزه سد سازی و برق را مورد بحث و گفت و گو قرار داد.

وزیر دارایی لبنان در این دیدار با اشاره به نیاز کشورش به برق و آب با استقبال از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای ساخت سد و نیروگاه گفت: کشورش آمادگی کامل دارد تا زمینه های همکاری های فنی و مهندسی با ایران را فراهم کند.

صفدی تأکید کرد: تلاش خود را برای اخذ مصوبه هیأت دولت برای اجرایی نمودن همکاریهای اقتصادی به کار خواهد بست.

وزیر دارایی لبنان گفت: آمادگی ایران برای گسترش همکاری های مشترک را به اطلاع هیأت دولت این کشور خواهد رساند.

نیکزاد وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران هم با اشاره به تجریبات فنی و مهندسی کشورمان، آمادگی ایران را برای کمک به لبنان برای ساخت نیروگاه برق و ساخت سد اعلام کرد.

وی در ادامه تأکید کرد که ایران آماده انتقال تجربیات و تکنولوژی به لبنان است.

هفتمین اجلاس کمیسیون همکاریهای مشترک ایران و لبنان سه شنبه شب با حضور ‘علی نیکزاد’ به عنوان رییس هیات ایرانی و ‘نقولا نحاس’ وزیر اقتصاد لبنان، ‘غضنفر رکن آبادی سفیر و اعضای هیأت های کارشناسی دو طرف در بیروت برگزار شد.

وزیر اقتصاد لبنان در سخنان افتتاحیه این اجلاس ابراز امیدواری کرد که روابط تجاری دو کشور، همسان روابط سیاسی به بالاترین حد خود ارتقاء یابد.

نحاس از موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان دروازه ورود کالاهای لبنان به بازارهای جدید آسیای میانه، اشاره کرد.

وی همچنین به ظرفیت بازاریابی و تجربه تجار لبنانی اشاره و جایگاه کشورش برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی را مورد تأکید قرار داد.

وزیر اقتصاد لبنان بر ضرورت یافتن راهکارهایی جهت تسریع حمل و نقل کالا میان دو کشور با هدف ارتقاء سطح مبادلات تجاری اشاره کرد و تشکیل منطقه آزاد تجاری را مورد تأیید قرار داد.

وی در این راستا بر اجرایی شدن اسناد همکاری های دوجانبه که طی سالهای اخیر میان دو کشور به امضا رسیده است، تأکید نمود.

نحاس با اشاره به نیاز لبنان بر استفاده از ظرفیت های فنی و مهندسی شرکت های ایرانی برای ساخت نیروگاههای برق، سد و انرژی پاک در لبنان تاکید کرد.

وزیر راه و شهرسازی ایران نیز طی سخنانی با اشاره به سفر ‘محمود احمدی نژاد’ رییس جمهوری ایران به لبنان و امضای اسناد مختلف و همچنین توافق مسئولین دو کشور برای ارتقاء سطح کمسیون مشترک به کمیته عالی، ظرفیت بالای دو کشور را برای توسعه همکاری‌ها مورد اشاره قرار داد.

خاورم۲۰۲۳**۱۰۳۰**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۴۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.