اعلام آمادگی یونیسف برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی

به گزارش روز شنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر‏، ‘محمد المنیر صفی الدین’، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد در دیدار با ‘ظاهر رستمی’، دبیرکل جمعیت هلال احمر ضمن تسلیت و ابراز تاسف از وقوع حادثه زلزله در سه شهر ورزقان، اهر و هریس و وارد آمدن خسارات جانی و مالی به روستاهای استان آذربایجان شرقی خواستار افزایش همکاری ها برای تسریع روند کمک رسانی به بازماندگان این حادثه شد.

صفی الدین پس از بازدید از مناطق زلزله زده یکی از نیازهای مهم و اضطراری آسیب دیدگان را توجه و رسیدگی به وضعیت بهداشتی آنها و بهداشت محیط مناطق زلزله زده عنوان کرد و افزود: یونیسف آمادگی کامل دارد تا در ادامه امداد رسانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به آسیب دیدگان برای جلوگیری از بروز بیماری های شایع و پر مخاطره پس از حادثه، اقدام به نصب سرویس های بهداشتی و حمام های صحرایی در روستاهای زلزله زده کند.

وی در ادامه آمادگی یونیسف برای همکاری در زمینه جمع آوری پسماندها و زباله های مناطق زلزله زده و همچنین ارائه فعالیت های آموزشی و تفریحی به کودکان زلزله زده را اعلام کرد و خواستار مساعدت در زمینه بازسازی های فیزیکی و حمایت های روحی و روانی آسیب دیدگان شد.

نماینده صندوق کودکان سازمان ملل با بیان اینکه توانمندی های جمعیت هلال احمر در امداد رسانی به حوادث در داخل و خارج از کشور بر کسی پوشیده نیست و آثار آن هنوز در پاکستان و سومالی به چشم می‌خورد افزود: یونیسف به منظور تکمیل فعالیت های امدادی جمعیت هلال احمر در این حادثه تهیه اقلام بهداشتی زنان و کودکان را نیز در برنامه دارد که با موافقت جمعیت هلال احمر اجرا می شود.

در ادامه دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز با مثبت ارزیابی کردن عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی و رضایتمندی رهبر معظم انقلاب از نحوه کمک رسانی به آسیب دیدگان گفت: در راستای ارسال اقلام امدادی به مناطق آسیب دیده تاکنون یک هزار دستگاه سرویس بهداشتی به منطقه ارسال شده است و علاوه بر آن ارائه خدمات بهداشتی خاص به زنان و کودکان در دستور کار قرار داده شده اما با توجه به شدت و وسعت حادثه برای دریافت کمک ها و امکانات جدید برای یاری رسانی مناسب تر به هموطنانمان آماده همکاری برای دریافت کمک های بشردوستانه یونیسف هستیم.

ظاهر رستمی همچنین خواستار توسعه همکاری ها با صندوق کودکان سازمان ملل در زمینه جوانان و مجتمع های آموزشی در آینده شد.

عصر شنبه هفته گذشته دو زمین لرزه به بزرگی ۶٫۲ و شش درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس در شمال شرقی آذربایجان شرقی را لرزاند.

این سه شهرستان به ترتیب با ۱۵۰ و ۵۰ و ۶۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۶، ۹۷ و ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان قرار دارند.

اجتمام**۱۳۴۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۳۲۹۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.