اعلام آمادگی ۳۰ درصد دانشجویان دکتری برای اسکان در خوابگاه‌ها/آغاز ثبت نام دانشجویان ارشد

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر از اعلام آمادگی حدود ۳۰ درصد از دانشجویان دکتری برای اسکان در خوابگاه‌های این دانشگاه خبر داد و گفت: فراخوان ثبت نام درخواست خوابگاه برای دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر نیز اعلام شده است.

دکتر عبدالمجید خشنود در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب از آمادگی ۲۵ تا ۳۰ درصدی دانشجویان دکتری دانشگاه خواجه نصیر برای حضور در خوابگاه‌های این دانشگاه در ترم جاری خبر داد و گفت: بر اساس فراخوانی که از طریق سایت دانشگاه خواجه نصیر اعلام شده حدود ۳۰ درصد از دانشجویان دکتری اعلام کردند نیازمند حضور در محیط های خوابگاهی هستند اما هنوز تاریخ دقیق اسکان این دانشجویان در محیط خوابگاه‌ها مشخص نیست.

وی در ادامه از اعلام فراخوان برای پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد در خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر خبر داد و گفت: دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که تا شهریور ماه جاری مهلت دارند از پایان نامه خود دفاع کنند و نیازمند حضور در محیط‌های آزمایشگاهی و کارگاهی هستند می‌توانند درخواست حضور در خوابگاه‌های دانشگاه را در فراخوان ثبت کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر تاکید کرد: خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه از تیر ماه امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان امور دانشجویان برای دانشجویان ثبت نام شده باز خواهند شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کمتر از ۲۰ دانشجوی خارجی دانشگاه خواجه نصیر ساکن خوابگاه‌ها هستند.به عبارت دقیق تر، این دانشگاه ۳۵ دانشجوی خارجی دارد که بیش از ۱۵ نفر آنها بعد از شیوع ویروس کرونا از کشور خارج شدند.

دکتر خشنود با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه بر اساس دستورالعمل ابلاغی کمتر از ۵۰ درصد خواهد بود گفت: محیط‌های خوابگاهی، سرویس‌های بهداشتی و اتاق‌های دانشجویان مرتب ضدعفونی خواهند شد و ضمن اینکه در ابتدای ورود دانشجویان بسته سلامتی که حاوی لوازم بهداشتی نظیر ماسک و مواد ضد عفونی کننده است به صورت رایگان به دانشجویان تحویل خواهد شد.

وی در خصوص نحوه توزیع غذا بین دانشجویان خوابگاهی نیز گفت: غذاهای دانشجویان خوابگاهی در ظروف یکبار مصرف در اتاق‌های دانشجویان توزیع خواهد شد و سلف خوابگاه همچنان بسته خواهد ماند.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر با بیان اینکه خوابگاه‌های رتبه ۳ این دانشگاه همچنان بسته خواهند ماند، گفت: ما ۱۰ خوابگاه دانشجویی داریم که حدود ۲۰۰۰ نفر در آنها دارند. اکثر خوابگاه‌های ما رتبه ۲ را دارند اما خوابگاه‌هایی که در رتبه‌های ۳ قرار دارند به دلیل دشوار بودن اجرای پروتکل‌های بهداشتی همچنان بسته خواهند ماند.

دکتر خشنود بر ضرورت تدوین دستورالعمل یکسان برای خوابگاه‌های دانشگاه‌های تهران که از سوی وزارت علوم بر آن تاکید شده، گفت: امیدواریم با تدوین این دستورالعمل روش‌های مشخصی برای خوابگاه‌های دانشگاه‌های تهران به منظور اجرای پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

وی همچنین در خصوص نحوه نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در خوابگاه‌های خودگردان دانشگاه‌ خواجه نصیر نیز گفت: این دانشگاه یک خوابگاه خودگردان دارد که مرکز بهداشت و سلامت ما مدام نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این خوابگاه را زیر نظر دارد. با توجه به اینکه این خوابگاه در اسفند ما با تاخیر بسته شده بنابراین از همان ابتدا اجرای پروتکل‌های بهداشتی را در دستورالعمل خود قرار دادند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.