اعلام آمار تعداد مقالات انتشار یافته در فاصله سال های ۵۷ تا ۹۲

فروردین ۱۴۰۳

آمار تعداد مقالات انتشار یافته در فاصله سال های ۵۷ تا ۹۲ توسط پژوهشگران ایرانی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران : پس از پیروزی انقلاب اسلامی موفقیت های بسیار مهمی از پیشرفت های علمی و فناوری ایران در سطح جهان نشان داده شده چنانچه پایگاه بین المللی ISI میزان رشد و تولید علم در جمهوری اسلامی ایران رانشان می دهد.

البته سهم دولت های نهم و دهم در تولیدات علمی ایران در بعد از انقلاب اسلامی بین ۸۵ تا ۸۸ درصد کل تولیدات علمی پس از انقلاب اسلامی است.

بنابراین گزارش: تعداد مقالات ایرانی نمایه شده در پایگاه بین المللی ISI در فاصله سالهای ۱۳۵۷ تا ۱۴۹۲ به شرح زیر است:

سال ۱۳۵۷، ۶۶۹ مقاله

از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۸، ۲ هزار و ۸۷۹ مقاله

از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶، ۳ هزار و ۵۶ مقاله

از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴، ۱۹ هزار و ۲۶۶ مقاله

از سال ۱۳۸۴ تا ، ۱۵۰ هزار و ۱۸۸ مقاله

و در مجموع تعداد مقالات از ابتدای انقلاب اسلامی تا خرداد ماه ۱۷۵ هزار و ۳۸۹ مقاله در پایگاه بین المللی ISI نمایه شده است.

چنانچه در دولت نهم ۴۶ هزار و ۷۴۲ مقاله در دولت دهم ۱۰۳ هزار و ۴۴۶ مقاله نمایه شده است یعنی بیش از ۸۵ درصد تولیدات علمی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی مربوط به دولت های نهم و دهم است که بیش از ۱۰۳ هزار مقاله آن یعنی ۵۹ درصد مربوط به سالهای ۱۳۸۸ تاکنون است.

براساس این گزارش: در سال ۱۳۵۷ در پایگاه معتبر بین المللی ISI 669 مقاله بوده که این تعداد در سال ۱۳۶۸ به ۲ هزار و ۸۷۹ مقاله ودر بین سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۵ دولت های پنجم و ششم بایک برابر افزایش به ۳ هزار و ۵۶ مقاله و سند علمی رسیده است چنانچه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ این تعداد مقالات به ۱۹ هزار و ۲۶۶ مقاله و در دولت های پنجم و ششم با ۶ برابر رشد روبه رو بوده  ایم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.