اعلام اخبار نادرست درباره میزان خروج نخبگان/ ۴ هزار و ۲۰۰ نخبه دارای مدال

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید حسن حسینی، در مراسم آغاز به کار سامانه ثریا با اشاره به اخبار منتشر شده در زمینه میزان خروج نخبگان، افزود: در روزهای اخیر اخباری در زمینه میزان خروج نخبگان از کشور منتشر شده است که این آمارها تنها بر اساس وضعیت ۹۱ نفر از نخبگان است.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: با برخی از افرادی که نام آنها در فهرست ۹۱ نفره خروج نخبگان آمده است تماس گرفته شد و مشاهده کردیم که برخی از آنها در داخل کشور مشغول به فعالیت هستند.

حسینی با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی در بنیاد ملی نخبگان درباره بررسی وضعیت خروج از کشور نخبگان اظهار داشت: این مطالعات در خصوص وضعیت نخبگان در دو دسته نفرات برتر آزمون سراسری و دارندگان مدالهای طلا، نقره و برنز انجام شد.

وی افزود: تعداد کل نخبگان کشور ۱۱ هزار نفر است که از این تعداد ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از نخبگان دارای مدال هستند. از میان آنها تعداد ۹۶۰ نفر دارای مدال طلا بوده که ۴۶۱ نفر مدال طلای جهانی دارند.

معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان خاطر نشان کرد: از میان ۴۶۱ استعداد برتر دارای مدال طلای جهانی، ۲۵۵ نفر از آنها (۶۰ درصد) در حال حاضر از بنیاد ملی نخبگان کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند.

حسینی از برنامه های بنیاد در زمینه نخبگان ایرانی مقیم خارج خبر داد و یادآور شد: این طرح در دستور کار قرار دارد که با نهایی شدن آن برای تصویب به کمیته دایمی هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان ارسال می شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.