اعلام اسامی چند بازی‌ رایانه‌ای اهانت آمیز

یک کارشناس فضای مجازی با انتقاد از اهانتهایی که به صورت غیرمستقیم در ساخت بازیهای رایانه ای خارجی به مقدسات صورت می گیرد و از سوی کاربران توجهی به آن نمی شود، گفت: متأسفانه به صنعت بازی‌های رایانه ای در کشور ما به عنوان رسانه سرگرمی نگاه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حق‌وردی در نشست آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای که با موضوع تحلیل و بررسی هتک حرمت به پیامبران الهی در بازی‌های رایانه‌ای در ششمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال برگزار شد، به مجموعه ‌بازی‌های تولید شده در حوزه توهین به پیامبران الهی اشاره کرد و گفت: این مجموعه بازی‌های خارجی به صورت رایگان یا با کمترین قیمت دراختیار کاربران کشورهای مختلف قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به بازی رایانه‌ای جنگ پیامبران افزود: بازی جنگ پیامبران از جمله بازی‌هایی است که به پیامبران الهی‌مان توهین کرده‌اند و این بازی به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. کاربر در این بازی در جایگاه پیامبران همچون حضرت نوح(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت مریم(س) مبارزه می‌کند که سازنده این بازی در اعترافاتش اعلام کرده که با شرکت کوماوار وابسته به آمریکا همکاری‌های بسیاری داشته‌ است.

این کارشناس حوزه فضای مجازی با اشاره به برخی از بازی‌ها که در آن میزهای تروریست‌ها به نام رسول‌الله (ص) حکاکی شده است، گفت: در بازی “هیتمن” شاهد آن هستیم که اسامی اعضای گروه تروریسی با نام‌هایی همچون احمدزاده، محمد امین برگرفته از اسامی پیامبران الهی هستند و حتی در بخش‌هایی از بازی شاهد این موضوع هستیم که مقر گروههای تروریسی مسجد جامع اصفهان است.

وی افزود: در بازی رایانه‌ای “کاورت استیک” شاهد این موضوع هستیم که زمانیکه قهرمان بازی برای جنگ وارد لیبی می‌شود و باید با دشمنان مبارزه کند، از مقرر دشمنان صدای اذان، قرآن و صلوات شنیده می‌شود. آنها به گونه‌ای مباحث را ترسیم کرده‌اند که مسلمانان تروریست بوده و نماد تروریست قرآن، اذان و صلوات است.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به بازی رایانه‌ای “رزیدنت اویل” (شیطان مقیم) گفت: این بازی به گونه‌ای طراحی شده است که قهرمان داستان باید مراحلی را طی کند تا دختر رئیس جمهور آمریکا را آزاد کند. در مرحله‌ای از بازی متوجه می‌شویم که درهایی که باز می‌شود تا زندانی آزاد شود، طرح درب‌ها از درب اصلی مسجد‌النبی و نام مبارک ایشان گرفته شده که با نشان دادن این موضوع تلاش می‌کنند تا نام حضرت رسول اکرم(ص) را نماد و نشانه گروه تروریستی معرفی کنند.

حق‌وردی اظهار داشت: اخیرا با ساخت فیلمی به پیامبراعظم(ص) توهین شد و واکنش بسیاری از مسلمانان را در بر داشت. حال با ساخت این بازی‌ها چه کسی متوجه این توهین‌ها می‌شود؛ اهانت‌هایی که دشمن به واسطه غیرمستقیم‌گویی آن را انجام می‌دهد و شاید کاربر در نگاه اول متوجه اهانت‌ها نباشد.

وی افزود: متأسفانه به صنعت بازی‌ها به عنوان رسانه سرگرمی نگاه می‌شود تا تأثیرگذار و تا زمانی که این نگاه‌ها وجود دارد، شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.