اعلام برندگان جوایز فیلم اروپا در “کافه سینما”: «عشق» هانه‌که بر قله سینمای اروپا نشست/ فصل جوایز روز به روز داغ‌تر می‌شود

۱۳م آذر ،

یکشنبه, ۱۲ آذر ساعت ۱۴:۲۵ آریان گلصورت

(لیست کامل جوایز اضافه شد) کافه سینما- جوایز سال ۲۰۱۲ فیلم اروپا برگزار شد و طی آن فیلم «عشق» آخرین ساخته میشاییل هانه‌که موفق شد چهار جایزه اصلی را به خود اختصاص دهد و فاتح امسال جوایز سینمای اروپا لقب بگیرد. جوایز فیلم اروپا که به اسکار اروپایی نیز شهرت دارد، هر سال برگزیدگان خود را از میان آثار مطرحی که محصول کشورهای اروپایی می باشند انتخاب می‌کند. در این دوره فیلم عشق موفق شد جوایزه بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی (هانه‌که)، بهترین بازیگر مرد (ژان لوئیس ترینتیگنانت) و بهترین بازیگر زن (امانوئل ریوا) را بدست آورد. عشق پیش از این نخل طلای جشنواره کن را نیز به دست آورده بود و مدتی پیش نیز به عنوان نماینده کشور اتریش برای شرکت در بخش فیلم‌های غیر انگلیسی زبان به آکادمی اسکار معرفی شد.

در این دوره از جوایز فیلم اروپا، توبیاس لیندهولم و توماس وینتربرگ نیز موفق شدند برای فیلم شکار برنده جایزه بهترین فیلم‌نامه شوند. شکار که مسیر موفقیت های خود را از جشنواره کن آغاز کرده است، یکی از آثار مهم سینمای اروپا در سال جاری به حساب می‌آید.

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.