اعلام جزئیات مراسم سالگرد جنبش تصرف در آمریکا

جهان > آمریکای‌شمالی
سازمان‌دهندگان جنبش تصرف وال استریت می‌گویند، معترضان در مراسم سالگرد آغاز این جنبش تلاش خواهند کرد بازار بورس نیویورک را مسدود کنند.

به گزارش وب سایت ترتیب ­دهندگان اعتراضات جنبش تصرف وال استریت، آن‌ها می‌گویند قصد دارند به این مناسبت سه روز برنامه برگزار کنند که این برنامه‌ها روز ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور) که آن را اس ۱۷  نامیده‌اند، به اوج خود خواهد رسید.

دانا بالیکی، یکی از سازمان­‌دهندگان گفت، اوج این حرکت اعتراضی ایجاد یک «دیوار مردمی» در مقابل بازار بورس نیویورک خواهد بود.

معترضان همچنین قصد دارند همراه خود دستبند آورده و اقدام به حرکتی کنند که «دستگیری بانک‌داران توسط شهروندان» خوانده می‌شود.

شان مک‌کئون شیمی‌دان ۳۲ ساله و فارغ التحصیل دانشگاه نیویورک که در سازماندهی تظاهرات یاری می‌رساند، گفت: «ما اینجا هستیم تا برای شما عدالت را به ارمغان بیاوریم. ما برای شما این فرصت را فراهم می‌آوریم که از گناهان خود توبه کنید.»

جنبش تصرف وال استریت زمانی آغاز شد که گروهی از تظاهرکنندگان ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ در منطقه تجاری نیویورک تجمع کردند تا به نفوذ گسترده شرکت‌های بزرگ بر سیاست‌های امریکا، همچنین توزیع ناعادلانه ثروت و فساد در سطوح بالا اعتراض کنند.

در پی آغاز این جنبش، تظاهرات و راهپیمایی‌هایی برگزار شد که طی آن معترضان از شعار «ما ۹۹ درصد هستیم» استفاده کردند تا خود را از یک درصد امریکایی که بخش عمده ثروت‌های این کشور را در اختیار دارند، متمایز کنند.

سالگرد این جنبش تنها شش هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ماه نوامبر برگزار می‌شود؛ انتخاباتی که باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا و میت رامنی، نامزد حزب جمهوری خواه این کشور رقابت سختی در آن خواهند داشت.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.