اعلام حدود اختیارات متخصصین پوست و مو

پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت – ۱۱:۰۷:۴۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- وظایف متخصصین پوست و مو در مورد مراجعات نیاز به جراحیهای سطحی در دوران رزیدنتی (دستیاری تخصص پوست) از سوی انجمن متخصصین پوست ابلاغ و اعلام شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، حبیب انصارین عضو هیئت مدیره انجمن متخصصین پوست ایران با اعلام این خبر گفت: متاسفانه برخی از افراد غیر متخصص با مداخله در امور پوست و زیبایی هموطنان مشکلات فراوانی ایجاد کرده‌اند که در بسیاری از موارد غیر قابل جبران است.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: کشیدن پوست به منظور رفع چین و چروک و انجام برخی از جراحی‌های ترمیمی و زیبایی توسط افراد غیر حرفه‌ای و غیر متخصص، مهمترین نگرانی در مداخلات پزشکی تخصص پوست است.
انصارین گفت: نمونه‌برداری بیوپسی جهت تشخیص بیماری، برداشتن خال و یا ضایعات رشد کرده غیر عادی پوست و یا تغییرات رنگی، برداشتن بخش کوچکی از ضایعات تومورال یا  سرطانی پوست به منظور بررسی خوش‌خیمی یا بدخیمی برای ارجاع بیمار به متخصصان مربوطه , پیوند مو از ناحیه‌های مختلف بدن به نواحی فاقد مو (ابرو و کف سر…)، خارج کردن کیستهای زیر پوستی از جمله نسوج چربی موسوم به لیپوم، درمان ضایعات ناخن و رفع آسیب‌های ناخن به بافت‌های اطراف، جزء مهمترین اقدامات جراحی توسط متخصصین پوست محسوب می‌شود.
استاد پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: بسیاری از درمانهای پوستی نیازی به جراحی نداشته و با ابزارهایی چون لیزر، رادیو فرکوئنسی، میکرودرم ابریژن، محلولهای شیمیایی، کرایو (فریز کردن) قابل انجام است.
انصارین تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه ضایعه غیر طبیعی رنگی و یا بی‌رنگ سطح پوست که پیوسته در حال بزرگ شدن است همچنین ضایعات خونریزی دهنده و سفت شده پوستی باید بلافاصله به پزشک متخصص پوست مراجعه کرده و اقدامات پیگیرانه را انجام داد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۷۱۱۰۷۴۶۳۶۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.