اعلام حکم دزدان طلافروشی‌های پایتخت

۰۶اردیبهشت،

سه مرد تبهکار که به طلافروشی های تهران دستبرد مسلحانه زده بودند، بزودی به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب تهران محاکمه می شوند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، اعضای این باند اسفند سال قبل در آخرین سرقت خود، به یک طلافروشی در محله مشیریه دستبرد زدند.

سارقان در حالی که چهره خود را با کلاه کاسکت پوشانده بودند با پتک شیشه مغازه را شکسته و حدود پنج کیلو طلا را از داخل ویترین به سرقت بردند.

دزدان همچنین برای ترساندن مردم به سوی آنها شلیک کردند. پس از اطلاع موضوع به پلیس تیمی از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

کارآگاهان پنج ساعت پس از این سرقت دزدان را شناسایی و عملیات دستگیری آنها را آغاز کردند. با شناسایی مخفیگاه اعضای این باند ماموران وارد عمل شده و در سه عملیات همزمان آنها را دستگیر کردند.

در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۵ قبضه اسلحه، ۶۰۰ گلوله، دو مین ضدنفر و تجهیزات استفاده شده در سرقت کشف شد. سارقان در بازجویی ها با اعتراف به سرقت از طلافروشی مشیریه، راز سه سرقت دیگر خود را هم فاش کردند.

دزدان خشن در اولین سرقت خود ۲۲ خرداد سال ۹۰ به یک طلافروشی در محله فلاح دستبرد زدند. آنها یک سال بعد به طلافروشی دیگری در میدان شوش دستبرد زدند. سارقان مسلح همچنین شهریور سال ۹۱ در بلوار کشاورز از یک زن ۱۱۶ سکه طلا سرقت کردند.

بررسی ادعای مالباختگان نشان می داد، دزدان در جریان سرقت از سه طلافروشی حدود ۱۵ کیلو طلا را به سرقت برده اند.

آنها در جریان سرقتهای خود اقدام به تیراندازی کرده بودند به همین خاطر بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران پس از بازجویی از سارقان به آنها اتهام محاربه را تفهیم کرد. با تکمیل تحقیقات برای متهمان به اتهام محاربه قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شد و پرونده شان به دادگاه انقلاب تهران فرستاده شد.

سه مرد تبهکار بزودی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران پای میز محاکمه قرار می گیرند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.