اعلام رکورد جدید کاربران فیسبوک

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک امروز در برنامه Today Show تلویزیون ان بی سی اعلام کرد که شبکه اجتماعی تحت مدیریت وی هم اکنون بیش یک میلیارد کاربر فعال دارد.

 

markF

 

شبکه اجتماعی که از سال ۲۰۰۴ در یک خوابگاه دانشجویی آغاز به کار کرد، ساعت ۱۲:۴۵ روز ۱۴ سپتامبر توانسته به این عدد دست یافته و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

 

به گفته NBC این عدد شامل کاربران تقلبی یا ربات های اینترنتی نیست و تنها در بر دارنده افرادی است که اکانت حقیقی داشته و به صورت ماهیانه به این سایت سر می زنند. اگر فیسبوک یک کشور بود، اکنون می توانستیم آن را سومین کشور پرجمعیت دنیا تلقی کنیم که پس از چین ۱٫۳۴ میلیارد نفری و هند ۱٫۲ میلیارد نفری ایستاده است.

 

در یادداشتی برای اتاق خبر آنلاین فیسبوک، مارک زاکربرگ نوشته است:‌ «هم اکنون، بیش از یک میلیارد نفر به صورت ماهیانه مشغول استفاده از فیسبوک هستند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید: از شما متشکرم که به من و تیم کوچکم این افتخار را دادید تا در خدمت تان باشیم. کمک به یک میلیارد نفر برای ارتباط با یکدیگر، شگفت انگیز بوده و بدون تعارف و تواضع، کاری است که بیش از هر چیز دیگری در زندگی ام به آن افتخار می کنم. »

 

بد نیست به این مناسب، نگاهی هم به آمار جالب منتشره توسط فیسبوک داشته باشیم:

 

* فیسبوک تا کنون ۱٫۱۸ تریلیون Like داشته است.

* ۱۴۰٫۴ میلیارد ارتباط دوستی در این شبکه برقرار است.

* تا کنون ۲۶۵ میلیارد عکس در فیسبوک آپلود شده و ۲۱۹ میلیارد عکس به اشتراک گذاشته شده اند.

* تا کنون ۱۷ میلیارد ثبت موقعیت (location check-ins) صورت گرفته است.

* از سپتامبر ۲۰۱۱ تا کنون، ۶۲٫۲ میلیون آهنگ به اشتراک گذاشته شده و ۲۲ میلیارد بار گوش داده شده اند. فیسبوک می گوید میانگین سنی کاربران این شبکه اجتماعی ۲۲ سال است.

 

هنگامی که در ژولای ۲۰۱۰ این شبکه رکورد ۵۰۰ میلیون کاربر فعال را به نام خود ثبت کرد، میانگین سنی کاربران ۲۳ سال بود. و جالب ترین بخش قضیه اینکه ۶۰۰ میلیون نفر از کاربران فعال (یک میلیاردی) فیسبوک، با استفاده از تلفن های همراه هوشمند از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

منبع: نارنجی

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.