اعلام شکست طرح سلب اعتماد از مالکی/ تلاش برای به قدرت رساندن بعثی ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النهرین، “علی الادیب” عضو حزب الدعوه گفت : ائتلاف دولت قانون، مقتدی صدر را به خاطر همسویی با فهرست العراقیه و کردها نمی بخشد.

وی افزود: طرح سلب اعتماد از نوری المالکی شکست خورده است، به ویژه اینکه این طرح با حمایت قطر، عربستان و ترکیه دنبال می شود.

الادیب بیان کرد: آنها قصد دارند که بعثی ها را به قدرت برسانند تا آنها ما را ذبح کنند همان کاری که صدام انجام می داد.

خبر دیگر یک منبع آگاه در ائتلاف کردستان اعلام کرد: گروههای سیاسی که در اربیل، نجف و دوکان تجمع کردند به طور عمدی تردیدهایی را درباره امضاهای جمع آوری شده درباره سلب اعتماد از مالکی به  وجود آوردند تا مالکی را سردرگم کنند.

منبع مذکور بیان کرد: گروههای مذکور طی روزهای آینده با تکمیل حد نصاب قانونی برای سلب اعتماد شوکه خواهند شد و در برابر عمل انجام شده قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر جمال البطیخ دبیرکل تشکل العراقیه البیضاء تاکید کرد: مواضع جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق در قبال موضوع سلب اعتماد از مالکی به نفع کشور است.

وی افزود: تحرکات جلال طالبانی سبب حل بحران کنونی می شود به ویژه اینکه وی به عنوان رئیس جمهور با همه طرفها تعامل دارد و رهبر حزب یا گروه خاصی نیست و این به موفقیت تلاشهایش کمک زیادی می کند.

البطیخ بیان کرد: ما به درایت طالبانی در حل مشکلات ایمان داریم و وی را حامی قانون اساسی و لنگر ثبات کشور می دانیم.

از سوی دیگر “سعد المطلبی” عضو ائتلاف دولت قانون گفت : درخواستها برای سلب اعتماد از مالکی به سبب افزایش محبوبیت مردمی وی است.

این عضو ائتلاف دولت قانون بیان کرد: کسانی که به دنبال سلب اعتماد از نوری المالکی هستند آنگونه که ادعا می کنند به دنبال اصلاحات نیستند، بلکه منافع خود را دنبال می کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.