اعلام عزای عمومی در سیستان و بلوچستان

ایران > استان‌ها– ممتازنیوز:
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، استاندار و مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای در پی اتفاق تروریستی سراوان امروز سه‌شنبه را در استان عزای عمومی اعلام کردند.

 در بیانیه مشترک آیت الله عباسعلی سلیمانی و حاتم نارویی و نمایندگان مردم شهرستانهای ۱۹ گانه سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی آمده است: بار دیگر دست استکبار جهانی و ایادی‌اش از آستین تروریست‌ها و اشرار معاند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آشکار شد و تعدادی از مرزبانان غیور و جان برکف را که در حال حراست و پاسداری از مرزهای این کشور عزیز در منطقه مرزی سراوان بودند به شهادت رساند.

به گزارش ایسنا، در ادامه بیانیه ضمن تبریک و تسلیت به خانواده های معظم شهدا و امت شهیدپرور، فردا در سیستان و بلوچستان روز عزای عمومی اعلام و از عموم مردم این خطه دعوت شده تا با حضور در مراسمی به همین منظور ساعت ۹ صبح فردا در مسجدجامع زاهدان علاوه بر فراهم کردن سببات تسلای خاطر بازماندگان، حمایت‌شان را از مسیر حق و حقیقت و ولایت اعلام کنند.

در این بیانیه آمده است: کفر، ظلم، کینه، کدورت، عناد، بت پرستی و پست اندیشی آن چنان در آیین جهل خودنمایی می‌کند که ذهن و قلب هر انسان آزاده ای را متوجه خباثت و کوردلی وهابیت و سلفیگری کرده و مظلومیت شهدای بیگناه راه حق، حقیقت و فریاد آزادیخواهی و آزادمردی هر انسان آزاده‌ای را در آورده است.

این بیانیه می‌افزاید:‌ کجایند نهادهای حقوق بشر که صدای مظلومیت عده‌ای از انسانهای بیگناه را بشنوند، هر چند که ما می‌دانیم که گوش‌های آنها از شنیدن صدای حق و حقیقت ناتوان است و آنان جز آلت دستی برای استعمار و استکبار جهانی نیستند و کیست که نداند این تروریست‌های بی آبرو چگونه تحت سیطره اطلاعاتی، حکومتی، نظامی و عقیدتی استکبار جهانی مخصوصا رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار گرفته‌اند.

‌در جریان درگیری جمعه شب قبل مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با ترویست‌ها و اشرار مسلح در منطقه صفر مرزی میل ۱۶۷ سیرکان شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان ۱۴ نفر از مرزبانان غیور به شهادت رسیدند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.