اعلام فراخوان جشنواره وبلاگ‌های موسیقی/ پیام تسلیت هنرمندان موسیقی به زلزله زدگان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده برجسته تار و سه‌تار در پیامی، مصیبت وارده به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی را تسلیت گفت و با هموطنان خود، ابراز همدردی کرد.

در بخشی از این پیام چنین آمده است: با سلام به آذربایجان عزیز و مردم بزرگ و غیور آن. هنوز گرمای وجود و عشق سرشار شما در دیداری که  با هم داشتیم در درونم شعله‌ور است و نغمه‌های عاشقانه‌تان در گوشم؛ نغمه‌هایی که از خوشی‌ها و ناخوشی‌ها و شکست‌ها و پیروزی‌های افتخارآفرین شما حکایت می کند. در همین رابطه سالار عقیلی هم پیام تسلیت داد و گفت که اخبار و تصاویر منتشر شده به حدی غم انگیز است که دیدن و شنیدن دل هر انسانی را به درد می‌آورد.

پیشنهاد نمایش فیلم‌های مستند موسیقایی به جای نشست‌های پژوهشی

– خبر دیگر اینکه حسن ریاحی دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر پیشنهاد داد در این دوره از جشنواره، نمایش فیلم‌های مستند در ارتباط با هنر موسیقی جایگزین برگزاری نشست‌های پژوهشی این هنر شود.دبیر این دوره از جشنواره موسیق در توضیح دلایل ارائه چنین پیشنهادی همچنین متذکر شد که یکی از مسائلی که در این چند سال برگزاری جشنواره موسیقی فجر به ویژه در دوران مدیریت چندساله‌‌ام، شاهد بوده‌ام، عدم استقبال از برگزاری نشست‌های تخصصی موسیقی است.

وی افزود: از همین رو در نظر دارم به جای بخش پژوهشی جشنواره در این دوره مرور آثار سینمای مستند در حوزه هنر موسیقی را جایگزین کنم.زمانی که در طول جشنواره به سالن‌های نمایش فیلم سرکشی می‌کردم با سردی سالن‌های نشست مواجه و خیلی متعجب می‌شدم از همین‌رو بد ندیدم که به جای این بخش پیشنهاد نمایش فیلم مستند در ارتباط با هنر موسیقی را ارائه کنیم.

دومین جشنواره وبلاگ ها و سایت های موسیقی

 دومین جشنواره وبلاگ ها و سایت های موسیقی در نه شاخه مختلف (گفتگو – گزارش – مقاله – یادداشت – نقد – خبر – سایت برگزیده – وبلاگ برگزیده – عکس) و در دو بخش اصلی و جنبی(ویژه روزنامه نگاران حرفه ای) برگزار می شود که در مراسم اختتامیه جشنواره جوایزی به برگزیدگان هر شاخه اهدا خواهد شد.

– خبر دیگر اینکه علیرضا قربانی خواننده موسیقی ایرانی ـ با ارکستر اپرای شهر ونکوور در تاریخ ۲۰ آبان ماه به رهبری کامبیز روشن روان روی صحنه خواهد رفت.

– تصنیف‌ها و آوازهای محمدرضا شجریان در یک کتاب منتشر شد. شجریان از نیم قرن پیش تاکنون تصنیف‌ها و آواز‌های فراوانی را اجرا کرده که اخیرا بخشی از تصنیف‌ها و آوازهای او در کتابی با عنوان”نغمه‌های سیاوش” به کوشش محمد حکیمی کاخکی تدوین و از سوی نشر نی‌نگار منتشر شده است.  این کتاب دربرگیرنده‌ تصنیف‌ها و آواز‌های شجریان است که در سال‌های قبل و بعد از انقلاب به صورت آلبوم عرضه شده و تصنیف‌ها و آو‌از‌هایی که او در برنامه‌ گل‌ها، برگ سبز و دیگر برنامه‌ها رادیویی پیش از انقلاب داشته، در این کتاب نیامده است؛ به دلیل این‌که از طرفی دسترسی به آن‌ها دشوار بوده و از سویی، حجم کتاب چندبرابر می‌شده است.

– خبر آخر اینکه کنسرت گروه موسیقی “دستان” با عنوان “می‌خانه خاموش” به آهنگسازی سعید فرجپوری و حسین بهروزی‌نیا و آواز سالار عقیلی ۱۶ و ۱۸ شهریورماه در تهران و در تاریخ سوم مهر در شیراز روی صحنه می‌رود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.