اعلام فراخوان دومین جشنواره حمایت طلبی ضایعات نخاعی

عضو مرکز ملی تحقیقات آسیب های نخاعی از برگزاری دومین جشنواره حمایت طلبی برای پیشگیری و درمان ضایعات نخاعی و اعلام فراخوان آن در مهر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز، دکتر امیرخانی با اعلام اینکه این کنگره اواخر بهمن ماه سال جاری برگزار شده و از مهرماه فراخوان آن منتشر می شود، گفت: تمامی موسسات دولتی، غیردولتی، مردم نهاد و هر بخشی که احساس می کند کاری در خصوص پیشگیری و درمان ضایعات نخاعی انجام داده است یا طرح و برنامه تازه ای در این خصوص دارد می تواند در این جشنواره شرکت کند.
 
وی افزود: وزارت بهداشت برنامه ها و مدل های مختلفی برای کنترل و مدیریت بیماری ها در سطح کشور دارد که یکی از مهم ترین این برنامه ها ایجاد شبکه های ملی تحقیقات است.
 
وی با اعلام اینکه ضایعات نخاعی و مغزی عوارض بسیار زیادی به جا می گذارد و عوارض آن علاوه بر فرد، خانواده، اقوام و جامعه را هم درگیر می کند، ادامه داد: وظیفه اصلی این شبکه ها پیگیری برنامه های بین بخشی است و ایجاد هماهنگی برای ورود پیدا کردن تمام مراکز دولتی و غیردولتی و مردم نهاد ذیربط به یک بیماری است.
 
دکتر امیرخانی با اعلام اینکه مرکز تحقیقات ملی آسیب های نخاعی فقط به پزشکان و مراکز تحقیقاتی دانشگاهی اکتفا نکرده و تمام بخش های مختلف جامعه را که در امر آسیب های نخاعی دخیل اند از جمله نیروی انتظامی، وزارت راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، بخش صنعت، رسانه، هنرمندان و بهزیستی را درگیر این بحث کرده است، گفت: شبکه سازی و ایجاد Networking و ارتباطات دوسویه از اهداف مهم شبکه ملی تحقیقات نخاعی برای اجرایی شدن اهداف شبکه است./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.