اعلام قیمت واقعی هر خط تلفن ثابت

به گزارش ممتاز نیوز ، بحث خرید خطوط تلفن ثابت و همراه همیشه مخاطبان خود را دارد و افراد با خرید خانه و ملک به دنبال خطوط تلفن ثابت هم هستند و در برخی موارد فروش خطوط به قیمت‌های بالاتر از معمول به مشکلی تبدیل شده است و افرادی با عنوان اداری و تجاری بودن مکان، خطوط تلفن ثابت را بیش از قیمت معمول فروخته‌اند.
به گزارش ممتاز نیوز، محمود واعظی دیشب در حاشیه هم اندیشی با بخش خصوصی در مورد تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات برای افزایش نرخ هر خط تلفن به ۲۰۰ هزار تومان خبر داد و گفت: مشترکان می توانند خط را به صورت اقساطی خریداری کنند. ایشان همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه مصوبه قبل این کمیسیون برای تعرفه داخل استانی ۳۰ ریال به ازای هر دقیقه و بیرون استانی ۳۳۰ ریال به ازای هر دقیقه به صورت موقت بود و زیان مخابرات را به همراه داشت، تصمیم به بازنگری در این تعرفه ها گرفته شد.

وی گفت: تغییر در آبونمان فعلی تلفن ثابت ایجاد نشده اما به دلیل اینکه ۷ میلیون تلفن ثابت بلااستفاده در کشور داریم که هزینه نگهداری آنها قابل توجه است، تصمیم گرفتیم برای روستاها حداقل کارکرد ۲۰۰ دقیقه مکالمه و برای شهرها حداقل کارکرد ۳۳۰ دقیقه مکالمه را در نظر بگیریم به این معنی که حتی اگر کمتر از این میزان از خطوط استفاده کنند، ملزم به پرداخت هزینه به ازای این دقایق هستند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه هزینه مکالمه را از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش دادیم، تأکید کرد: باید توجه داشت که هر دقیقه مکالمه با موبایل بین ۵۰۰ تا ۵۷۰ ریال برای هر مشترک هزینه دارد و با وجود نرخ های جدید تلفن ثابت باز هم هر یک دقیقه مکالمه با موبایل ۱۳ برابر تلفن ثابت است.

وی در پاسخ به سوال دیگر مهر درباره قیمت خطوط تلفن ثابت گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری هر خط تلفن ۸۵۰ هزار تا ۱ میلیون تومان هزینه دارد، کمیسیون تنظیم مقررات با افزایش قیمت هر خط از ۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان موافقت کرد به این شکل که مشترک ۱۰۰ هزار تومان از آن را در زمان ثبت نام و دریافت خط و بقیه را در ۳۶ ماه و به صورت اقساطی پرداخت کند. در این زمینه پیشنهاد مخابرات افزایش قیمت تلفن به ۲۵۰هزار تومان بود که با آن موافقت نشد.

واعظی افزود: اجرای این مصوبه با تأیید مراجع ذیصلاح خواهد بود که امیدواریم تا پایان این ماه به جمع بندی نهایی برسند.
وی در پاسخ به این که در برخی مواقع شماره‌ها به دلیل اداری و تجاری بودن به قیمت بالاتری فروخته می‌شوند اظهار کرد: مخابرات همه خطوط را به یک قیمت می‌فروشد و گاهی ممکن است در واگذاری شماره‌ها میان افراد این مبالغ بیشتر هم به فروش برود اما جابه‌جایی شماره افراد با کمی هزینه برای متقاضیان روبرو است.


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. ایرج:

    قسمتی از متن؛
    وزیر ارتباطات با بیان اینکه هزینه مکالمه را از ۳۰ ریال به ۴۵ ریال افزایش دادیم، تأکید کرد: باید توجه داشت که هر دقیقه مکالمه با موبایل بین ۵۰۰ تا ۵۷۰ ریال برای هر مشترک هزینه دارد و با وجود نرخ های جدید تلفن ثابت باز هم هر یک دقیقه مکالمه با موبایل ۱۳ برابر تلفن ثابت است.
    خوب این هزینه مکالمه با خط موبایل است که بیش از حد گران حساب می کنید !!! آن را ارزانتر کنید که با درآمد مردم همخوانی داشته باشد . دوما شما که هزینه مکالمه با تلفن ثابت را به یکباره ۵۰ درصد افزایش،می دهید آیا حقوق کارکنان خودتان را هم یکباره ۵۰ درصد افزایش می دهید ؟

  2. این آبونمان و افزایش تعرفه، واقعا دزدی اشکار و دست کردن در جیب مردم است. مسئولین ایران در اشتباه بزرگی به سر میبرند و این کارها تماما به ضرر کشور و مسئولین است. مردم را بیش از پیش از کارایی و حکومت زده و منزجر خواهد کرد. حالا شما بگوئید انتقاد و اعتراض نکنید. مگر میشود دزدی و فساد را دید و صدایش را در نیاورد؟ این کار خیانت به کشور و مردم است.:

    این آبونمان و افزایش تعرفه، واقعا دزدی اشکار و دست کردن در جیب مردم است. مسئولین ایران در اشتباه بزرگی به سر میبرند و این کارها تماما به ضرر کشور و مسئولین است. مردم را بیش از پیش از کارایی و حکومت زده و منزجر خواهد کرد. حالا شما بگوئید انتقاد و اعتراض نکنید. مگر میشود دزدی و فساد را دید و صدایش را در نیاورد؟ این کار خیانت به کشور و مردم است.

  3. محمد نژاد:

    خرید خط ثابت ومدم

  4. جعفر علیزاده:

    تنظیم بازارباید نرخ مصرف هرمشترک تعیین کنه نه اینکه به غیر از ابنومان هزینه ثابت برای هر خط تعیین کنه نه شرعا درسته نه قانونا دزدی از جیب مردم نرخ مصرف باید تغییر کنه متاسفم برای درد های کشورم مطمئنا می خوان زیر ساخت مخابرات خط ثابت را از بین ببرند دشمنی با کشور خودمون خط ثابت پای اصلی امنیت کشور یواش یواش تیشه به ریشش نزنند در زمان جنگ یا حمله دشمن تنها خط امن کشوره متاسفم برای مسولیت ارتباطات بی سواد دشمن ایران کشورهای دیگه برای خطوطی که هرچه بیشتر مصرف داشته باشد جایزه مزارند ولی مسولیت ما پول غیر قانونی می خوان همین باعث ازبین رفتن زیر ساخت خط ثابت میشه وضع جعبه های مخابرات در خیابانها تار عنکبوتی وضع کابلها همه با نویز و خشخش پیمانکارهای همه گند زدند به خطوط ارتباطی جای سالمی ندارم کابلها تا به حال باید نوری می شد زیر ساخت ۶۰ سال پیش پول این زیر ساخت وهم قبلاً از مردم گرفتند بجای هزینه مصرف از مردم پول یامفت می خان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.